کد خبر: ۶۱۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 26 May 2018

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: 17 میلیارد و 760 میلیون تومان از سوی مردم استان فارس در قالب صدقات در سال گذشته به کمیته امداد امام خمینی(ره) اهداء شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: صندوق‌های صدقات توسط مأموران این نهاد با آرم و عنوان مشخص در محل مسیر راهپیمایی و تجمعات ازجمله نمازجمعه قرار می‌گیرد و سپس افراد خیّر به‌دلخواه و بدون اجبار کمک‌های خود را اهدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر نیت فرد کمک‌کننده به مردم یکی از کشور‌ها باشد، کمیته امداد به‌طور شرعی، قانونی و اخلاقی حق هزینه کردن در داخل کشور را ندارد چراکه امانت‌دار مردم هستیم.

بذرافشان بیان داشت: باوجود مشکلات اقتصادی و خشکسالی رشد جمع‌آوری صدقات در سال گذشته 15 درصد، طرح اکرام ایتام بیش از 30 درصد، زکات 89 درصد و نیز در 2 سال گذشته تاکنون رشد 180 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 17 میلیارد و 760 میلیون تومان از سوی مردم سخاوتمند استان فارس در قالب صدقات در سال گذشته به کمیته امداد امام خمینی(ره) اهداء شده است، افزود: برخی افراد سهواً و یا عمداً مطالبی را مطرح می‌کنند که آیا تخلیه صندوق صدقات کمیته امداد به‌صورت پیمانکاری است یا خیر؛ باید اذعان داشت به‌هیچ‌عنوان و درهیچ نقطه‌ای از استان به‌وسیله پیمانکار تخلیه نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: تخلیه صندوق صدقات به‌وسیله افرادی که قبلاً گزینش‌ شده‌ و به لحاظ سلامت و پاک‌دستی مورد وثوق و تائید این نهاد هستند با در دست داشتن کارت شناسایی و لباس ویژه و مراجعه به درب منازل و مراکز جمع‌آوری می‌شود.

بذرافشان اضافه کرد: به مأموران کمیته امداد از محل جمع‌آوری صدقات حق‌الزحمه پرداخت نمی‌شود و مصرف صدقات در حوزه‌های مسکن، جهیزیه، اشتغال، کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویی، طلاب علوم دینی، دانش‌آموزان و نیز پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان در مناطق محروم شهری و روستایی پرداخت می‌شود.

وی ابراز داشت: پرداخت کمک‌های موردی، برگزاری اردو‌های آموزشی-تربیتی جوانان و بزرگسالان و نیز ارائه خدمات به سالمندان، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان، کمک به امر ازدواج، اردو‌های زیارتی، آگاه‌سازی و آموزش از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد فارس است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار