مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برای مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای هزار و 200 هکتار از باغ‌های قصردشت نیاز به مراقبت جدی دارد.
کد خبر: ۶۱۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 28 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: عزیز الله امیری در نشست اعضای کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: حفاظت از باغ‌های قصردشت به‌عنوان برند و ریه شهر شیراز که نقش اساسی در حفظ محیط‌زیست و هوای پاک دارد از سوی متولیان و دستگاه‌های اجرایی انکار ناپذیراست.

وی خاطرنشان کرد: مگس میوه مدیترانه‌ای به 300 گونه محصول کشاورزی از جمله هلو، زردآلو، گلابی، گوجه، سیب، آلو، توت‌فرنگی، به، انگور، خرمالو، انار، انجیر مرکبات و نیز بعضی از انواع گیاهان و درختان خسارت وارد می‌کند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: مگس میوه مدیترانه‌ای در طول سال قادر به آلودگی بیش از یک‌میلیون و 200 هزار درخت است که نیاز به کنترل به شیوه غیر شیمیایی دارد.

وی بیان داشت: برای مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در بیش از هزار و 200 هکتار از باغ‌های قصر دشت نیاز به اختصاص هزینه‌ای افزون بر 700 میلیون تومان است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شیراز نیز در ادامه این نشست افزود: حفظ، حراست و نگهداری از فضای سبز، درختان و باغ‌های قصردشت درراستای زیباسازی و رسیدن به هوای پاک و سالم از سوی تمامی متولیان به‌ویژه شهرداری ضروری است.

حمید اختری ابراز داشت: برای مقابله با مگس میوه ‌مدیترانه‌ای که قادر به نفوذ در 20 کیلومتر از باغ‌ها است با کمک دامداران، تله گذاری و استفاده از مواد غیر شیمیایی باید موردتوجه قرار گیرد تا از آسیب‌های وارده به باغ‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری شیراز نیز در این نشست افزود: حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز در سال‎‌های 95 و 96 اقدامات مؤثری در مقابله با آفت‌ها به‌ویژه مگس میوه مدیترانه‌ای برداشته است.

کرامت‌الله هوشنگی اظهار داشت: بر اساس ماده 13 لایحه قانون حفظ فضای سبز هزار هکتار از باغ‌ها و درختان این شهر سمپاشی شده و نیز 10 کلینیک برای مقابله با آفات راه‌اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار