رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان ۵.۵ درصد از تولیدکنندگان برتر کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: بخش کشاورزی باید با جدیت از رویداد «همدان ۲۰۱۸» بهره‌مند شود.
کد خبر: ۶۱۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 30 May 2018
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان ۵.۵ درصد از تولیدکنندگان برتر کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: بخش کشاورزی باید با جدیت از رویداد «همدان ۲۰۱۸» بهره‌مند شود.

به‌گزارش ایسنا، منصور رضوانی‌جلال در نشست فعالان اقتصادی بخش کشاورزی با موضوع «همدان ۲۰۱۸» و توسعه کشاورزی در استان همدان، اظهار کرد: استان همدان در سطح کشور دارای کشاورزان پیش‌رو و پیشگامی است به‌طوریکه ۵.۵ درصد از تولیدکنندگان برتر این بخش کشور در استان همدان وجود دارد.

وی با تأکید بر نقش کشاورزی در رویداد «همدان ۲۰۱۸» تصریح کرد: جشنواره‌‎های محصولات کشاورزی استان می‌تواند تلفیق خوبی با گردشگری داشته باشد و بخش کشاورزی باید از این رویداد با جدیت بهره‌مند شود.

رضوانی‌جلال افزود: شاید این رویداد بین‌المللی در سال‌های آینده تکرارپذیر نباشد بنابراین هر چه بتوانیم در این بخش استفاده کنیم منجر به سرمایه‌گذاری در کشاورزی استان خواهد شد.

با توسعه گردشگری شاهد توسعه بخش کشاورزی خواهیم بود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه بخش کشاورزی و گردشگری فصل مشترک دارند، گفت: می‌توانیم با توسعه گردشگری شاهد توسعه بخش کشاورزی نیز باشیم.

علی مالمیر با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری در دنیا سومین صنعت بزرگ محسوب می‌شود، افزود: گردشگری ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی و فرصت‌های شغلی دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری به رشد اقتصادی کمک می‌کند، تصریح کرد: باید با تقویت تولید شاهد ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و رشد اقتصادی در کشور باشیم تا به رشد ۸ درصدی برسیم.

مالمیر ادامه داد: استان همدان دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری است به‌طوریکه دارای روستا‌های هدف گردشگری، غذا‌های سنتی، گردشگری ادبی، گردشگری ورزشی و ... است.

وی با بیان اینکه گردشگری موضوع فرابخشی است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم شاهد رشد گردشگری در استان باشیم طبیعتا تمام دستگاه‌های ذی‌مدخل نیز باید ورود کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان براساس داشته‌هایش جزء ۵ استان برتر کشور است، خاطرنشان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان حلقه مفقوده صنعت گردشگری در همدان است که برگزاری رویداد «همدان ۲۰۱۸» می‌تواند در معرفی استان بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه جلب مشارکت مردم در این حوزه یکی از مهمترین خلاءهاست، بیان کرد: گردشگری میزبانی است که از میهمان هزینه می‌گیرد بنابراین باید از مردم کمک بگیریم تا میزبانی شایسته باشیم.

مالمیر با بیان اینکه رویداد «همدان ۲۰۱۸» جمعیت زیادی را به طورمستقیم و غیرمستقیم درگیر می‌کند، افزود: امسال دو رویداد همدان، پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی و رویداد نشست اعضای سازمان جهانی گردشگری در استان همدان برگزار خواهد شد و بزرگان صنعت گردشگری دنیا وارد استان می‌شوند.

وی از فعالان بخش کشاورزی خواست تا هر گونه تبلیغ را با طرح «همدان ۲۰۱۸» داشته باشند و گفت: این رویداد زمانی ما را به ۱۰۰ درصد خواسته‌هایمان می‌رساند که مشارکت زیادی داشته باشیم.

به‌گزارش ایسنا؛ در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جهادکشاورزی و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در راستای توسعه گردشگری پایدار منعقد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار