مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد که برای برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر، بقعه های 33 امامزاده در این استان آماده سازی شده است.
کد خبر: ۶۱۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 03 June 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز یکشنبه افزود: آئین معنوی شب های قدر امسال با شکوه خاصی در بقعه های متبرکه و دیگر مکان های فرهنگی مذهبی استان البرز با حضور مردم مومن و روزه دار البرز برگزار می شود.
وی در خصوص اهمیت معنوی لیالی قدر گفت: طبق آیات و روایات دینی در شب قدر سرنوشت بندگان خداوند 
تقدیر می شود.
صالحی اظهار داشت: درشب قدر وجود انسان این قابلیت را می یابد که ظرف نزول قرآن کریم شود و پیامبر اکرم(ص) به عنوان یک انسان والا و کامل توانستند این قابلیت را به بالفعل برسانند.
وی گفت: برای رسیدن به فضیلت و برکات لیالی قدر باید آمادگی قلبی داشت و آگاه بود که این شب ها، زمان خودسازی و قرب الهی است زیرا در این شب ها قرآن نازل شده است.
این مسئول همچنین شب های قدر را فرصت بهره مندی از رحمت الهی و کسب ارزش های معنوی دانست و ابراز داشت: مومنان باید با خلوص نیت در این شب ها از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب های خود جایگزین کینه و حسد ورزی کنند.
صالحی بیان کرد: شب زنده داری و برگزاری مراسم شب قدر مورد تأکید آموزه های دینی است بنابراین مردم نباید در این شب ها انس با قرآن، دعا و مناجات را از یاد ببرند و از این فرصت برای راز و نیاز وخلوت با معبود، شب زنده داری و شکرگزاری از خداوند، دادن صدقه، خواندن نماز استغفار، کمک به فقرا و خواندن قرآن، بهره ببرند.
وی برنامه های لیالی قدر درامامزادگان البرز را شامل قرائت قرآن، دعای مجیر، دعای جوشن کبیر، مناجات و سخنرانی برشمرد و گفت: زائران و شب زنده داران در این مراسم از حضور سخنرانان برجسته کشوری،استانی و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهره مند شده و به عزاداری و راز و نیاز با پروردگار خود می پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، افزود: مراسم احیای شب قدر در امامزاده محمد امشب از شبکه البرز پخش زنده می شود و در شب 21 ماه مبارک رمضان نیز این مراسم در امامزادگان حسن و محمد (ع) نیز از صدای البرز به صورت زنده پخش خواهد شد.
برنامه های لیالی قدر در 33 امامزاده استان البرز از بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز و تا سحر ادامه می یابد.
استان البرز دارای یکصد امامزاده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار