کد خبر: ۶۱۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 04 June 2018

 فرمانده انتظامی استان فارس اعتقاد دارد که جمهوری اسلامی ایران دموکرات‌ترین پلیس را در جهان دارد که بیشتر به دنبال اقدامات ایجابی است تا سلبی.

 

‌سردار احمدعلی گودرزی  در دیدار فرمانده و معاونان انتظامی فارس با نماینده ولی فقیه در استان فارس گزارشی از اقدامات پلیس فارس در سال های گذشته ارائه داد.

وی با ارائه‌ی آماری تاکید کرد که بیش از 80 درصد اقدامات نیروی انتظامی در این استان جنبه ایجابی دارد.

وی یکی از شاخص‌ترین اقدامات نیروی انتظامی در بعد ایجابی را اجرای طرح مکنا ( مدیریت کیفیت در نیروی انتظامی) در فارس عنوان و آن را از توفیقات مهم پلیس در این استان برشمرد و تاکید کرد که با اجرای این طرح وضعیت بازداشتگاه‌ها در مقایسه با گذشته بسیار مناسب شده است.

فرمانده انتظامی فارس با یادآوری اینکه در فارس 499 مقر انتظامی در 29 شهرستان مستقر است، گفت: در قریب به اتفاق استان‌ها پلیس یک بعد از فعالیت را دارد اما در استان فارس به دلیل مولفه‌های خاص، فعالیت‌های این نیرو ابعاد عملیاتی، ترافیکی، انتظامی و ... را در بر می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه از تیرماه سال 93 به عنوان فرمانده، مسئولیت انتظامی فارس را عهده‌دار شده است، گفت: در سال 93 رتبه‌ی استان در کل جرائم 3 بود یعنی 2 استان بالاتر از فارس قرار داشت اما اکنون این رتبه به سمت 7 و 8 سیر می‌کند.

رییس پلیس فارس یکی از مشکلات این استان را کشته‌ها و معلولان حوادث ترافیکی عنوان و با تاکید بر لزوم اندیشیده و اجرایی شدن اقداماتی در این زمینه گفت: سال گذشته در فارس 1460 کشته ناشی از حوادث رانندگی داشتیم و 270 معلول ناشی از این حوادث تحت پوشش کمیته‌ی امداد قرار دارند.

او با تصریح اینکه پلیس فارس در مواجهه با تخلفات مختلف مقتدر و قانونمند عمل کرده است، به راه‌اندازی قرارگاه‌های مختلف مبارزه با کالای قاچاق، سرقت و ... اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر 241 میلیارد تومان کالای قاچاق توسط پلیس در فارس کشف شده است که 21 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشت؛ طی 2 ماه اول امسال نیز پلیس 43 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کرده که نشان‌دهنده 32 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

گودرزی گفت: در بحث فضای مجازی و تخلفات مرتبط با این بخش اشراف خوبی وجود دارد، به‌طوریکه 91 درصد از کل جرائم اعلام شده به پلیس فتا کشف می‌شود؛ این غیر از انجام عملیات‌های روانی است.

او اضافه کرد: طی 3 سال گذشته شاهد روند رو به کاهش انواع سرقت خصوصا سرقت‌های مسلحانه در فارس بوده‌ایم بطوریکه سال 96 کاهش 60 درصدی سرقت مسلحانه را تجربه کردیم؛ سرقت بانک نیز سال گذشته 100 درصد کاهش داشت و طی 2 ما ابتدای امسال هم 44 درصد در سرقت به عنف و تجاوز به عنف، شاهد کاهش بوده‌ایم.

گودرزی از تشکیل 332 هزار پرونده در کلانتری‌ها طی سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه پلیس آگاهی 77 درصد از جرائم را با استفاده از روش‌های علمی کشف می‌کند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه اعتیاد به موادمخدر یکی از تاکتیک‌ها و شیوه‌های استکبار جهانی برای مبارزه با نظام اسلامی است، گفت: سال گذشته بالغ بر 43 تن موادمخدر در فارس کشف شد و طی 2 ماه گذشته نیز حجم کشفیات موادمخدر فارس به 12 تن رسید که 53 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

گودرزی ارتباط نیروی انتظامی در فارس با رسانه‌ها را خوب توصیف و تاکید کرد که از ظرفیت رسانه‌ها و حضور در مساجد به شکل مناسبی استفاده کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار