رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از بازگشت ۱۵ قطعه پرنده و یک خدنگ پس از تیمار به طبیعت زیبای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 04 June 2018
 رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از بازگشت ۱۵ قطعه پرنده و یک خدنگ پس از تیمار به طبیعت زیبای این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، بهاره نوری صفا اظهار داشت: دوستداران طبیعت طی ماه گذشته ۱۶ قطعه انواع گونه‌های مورد نظر شامل عقاب، بوتیمار، گاوچرانک، سبزقبا، لیل، قرقی، شاه بوف، جغد، سارگپه و خدنگ را برای تیمار و رها سازی به این اداره تحویل داده اند که از سوی ماموران این نهاد تیمار و به طبیعت بازگشتند.

نوری صفا با قدرانی از دوستداران و حامیانی که حیات وحش زخمی و سرگردان را به محیط زیست تحویل می‌دهند، از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

نوری صفا گونه‌های شاخص جانوری منطقه شهرستان همدان را نام برد و گفت: گرگ، کفتار، قوچ و میش، شغال، روباه، راسو، زرده بر، رودک، خرگوش، خارپشت ایرانی، تشی، انواع موش ها، کبک، تیهو و سنگ چشم خاکستری از گونه‌های شاخص همدان است.

وی سبز قبا، دم جنبانک ابلق، دلیجه معمولی، هما، سارگپه، کرکس، قرقی، طرلان، شاهین، بحری، بالابان، لاچین، حواصیل خاکستری، پرستو معمولی، سار و بلبل، آگامای قفقازی و گرزه مار، مار‌های دشتی و آگاما و لاک پشت مهمیز دار را از دیگر گونه‌ها برشمرد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان همدان عنوان کرد: در شهرستان همدان منطقه حفاظت شده شرا و مناطق شکار ممنوع الوند و اکباتان و آبشینه قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار