فالوده شیرازی از فرآورده‌های سنتی شیراز می‌‌باشد که در قدیم‌الایام به شیوه سنتی تولید می‌‌شد. فالوده را در مواقعی که دچار گرمازدگی یا مسمومیت‌‌های منتج به اسهال شدید میل کنید.
کد خبر: ۶۱۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 11 June 2018

تابناک فارس به نقل از مردم نیوز: فالوده شیرازی یا پالوده نوعی دسر یخی و از فرآورده‌های سنتی شیراز می‌‌باشد که در قدیم‌الایام به شیوه سنتی تولید می‌‌شد، اما امروزه با دستگاه‌های ویژه و ماشین‌آلات، سریع و آسان‌‌تر تهیه می‌‌شود. بستنی و فالوده در‌ایران پرمصرف‌ترین نوع شیرینی به حساب می‌‌آیند، خصوصا فالوده که از قدیم‌الایام در فصل تابستان طرفداران بی‌شماری دارد.

فالوده از رشته‌های نشاسته‌ای یخ زده تهیه شده که نهایتا کمی‌شربت یا آبلیمو به همراه گلاب روی آن ریخته و میل می‌شود. در گذشته به خوراکی که از پختن پودر بادام و شکر تهیه می‌‌شد، فالوده می‌‌گفتند. نشاسته که از اجزای عمده تشکیل دهنده فالوده می‌باشد، از مهم‌ترین منابع انرژی بدن انسان و در گروه کربوهیدرات‌ها به شمار می‌‌رود و از جمله مواد غذایی است که در بدن تجزیه و به گلوکز (قند خون) تبدیل می‌‌گردد. قند خون انرژی لازم را برای مغز و مرکز عصبی بدن انسان تامین می‌‌کند.

همچنین فالوده در مواقع فعالیت‌های شدید فکری، مطالعات، یادگیری‌های تحصیلی و درسی و یا در هنگام کاهش حجم مایعات بدن در زمان گرمازدگی و مسمومیت‌‌های منتج به اسهال و یا در مواقع کاهش قندخون در زمان‌های روزه‌داری و گرسنگی طولانی مدت، تامین کننده انرژی و برطرف کننده خستگی می‌‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار