محمد رضا اسفندی:جدایی زاویه ای این هلال بیش از 11 درجه و ارتفاع هلال در لحظه غروب خورشید هفت و نیم درجه است که با توجه به شرایط رویت پذیری هلال ماه پیش بینی می شود هلال ماه شوال در بعدازظهر پنجشنبه با استفاده از تجهیزات نجومی رویت شود و به احتمال زیاد جمعه اول ماه شوال خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 11 June 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد رضا اسفندی، افزود: این گروه چهارنفره امروز به همراه چهار دستگاه تلسکوپ پیشرفته که از پیشرفته ترین تجهیزات نجومی موجود در کشور است به این منطقه اعزام می شوند.
وی گفت: سن هلال ماه در لحظه غروب بعد از ظهر پنجشنبه بیست و چهارم خرداد 97 بیش از 19 ساعت است و هلال ماه پس از غروب خورشید 40 دقیقه در افق غرب قابل مشاهده خواهد بود.
اسفندی بیان کرد: جدایی زاویه ای این هلال بیش از 11 درجه و ارتفاع هلال در لحظه غروب خورشید هفت و نیم درجه است که
با توجه به شرایط رویت پذیری هلال ماه پیش بینی می شود هلال ماه شوال در بعدازظهر پنجشنبه با استفاده از تجهیزات نجومی رویت شود و به احتمال زیاد جمعه اول ماه شوال خواهد بود.
وی گفت: امکان رویت هلال با چشم غیر مسلح نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی صرفا در نیمه جنوبی کشور وجود دارد.
او اظهار کرد: حدود 150 گروه رصد در کل کشور در صورت رویت هلال ماه مشاهدات خود را به ستاد استهلال استان های خود گزارش می کنند و این ستادها نیز نتایج را در اختیار ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب قرار می دهند و پس از اثبات این رویت برای رهبر معظم انقلاب حلول ماه شوال اعلام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار