رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: نماز عید فطر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و به امامت تولیت این آستان مقدس اقامه می‌شود.
کد خبر: ۶۱۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲ 13 June 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی با بیان اینکه نماز عید فطر شیراز در حرم شاهچراغ (ع) و به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اقامه می‌شود، اظهار داشت: درصورتی که عید سعید فطر روز جمعه باشد با برگزاری نماز عید فطر، نماز جمعه این هفته برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت نماز عید سعید فطر و تاکید بر برگزاری باشکوه این نماز اولویت بر برگزاری متمرکز نماز عید سعید فطر است، عنوان کرد: از همه مردم شیراز و به ویژه مساجد اطراف و حاشیه حرم مطهر شاهچراغ (ع) درخواست می‌شود که برای اقامه نماز عید فطر در این حرم مطهر حضور یابند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه برای اقامه نماز عید فطر به صورت متمرکز باید تمهیدات لازم مانند ظرفیت مکانی، وسیله ایاب و ذهاب و غیره اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های فارس نیز نماز عید سعید فطر به امامت، امام جمعه آن شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس برآوردی که سال گذشته انجام شد نماز عید فطر در 360 حسینیه و مسجد شیراز برگزار شد و حدود 300 هزار نفر در این مراسم شرکت کرده ‌بودند، گفت: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در استان فارس بر برگزاری نماز عید سعید فطر در یک مکان واحد، متمرکز برگزار کردن این نماز و حضور پرشور مردم در یک مکان، علاوه بر معنویت بیشتر و رعایت اصل نماز جماعت عمل به فرمایش نماینده ولی فقیه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار