استاندار فارس گفت: عمده ترین مشکلات فراروی این استان در حوزه های مختلف و از جمله معادن، خام فروشی و نبود امکانات فرآوری است و این مسایل مانعی برای تبدیل شدن ارزش افزوده به سرمایه است.
کد خبر: ۶۱۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 15 June 2018

اسماعیل تبادار، پنجشنبه در پنجمین نشست شورای معادن استان فارس در شیراز افزود: کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، راهکار بهره وری از سرمایه های معدنی است.
وی بیان داشت: اگر چه فعالیت هایی هم که در حوزه معادن فارس صورت گرفته نباید نادیده گرفت اما با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های این معادن، استفاده کامل نکردن از این ظرفیت ها به ویژه در زمینه کاهش خام فروشی و عدم استفاده بهینه از ارزش افزوده، به عنوان ضعف محسوب می شود.
استاندار فارس، وجود گنبدهای نمکی برای تولید کربنات سدیم، بهره گیری از آهک، سنگ تزیینی و ذخایر غنی دولومیت در جنوب این استان را از جمله ظرفیت های معدنی فارس دانست که باید بیش از گذشته به استفاده از ارزش افزوده آنها پرداخته شود.
تبادار ادامه داد: باید هر یک از این معادن با رسیدن به مرحله نهایی اکتشاف، به عنوان سرمایه معرفی شود تا امکان انجام مراحل بعدی مربوط به چگونگی بهره وری، ایجاد ارزش افزوده و یا حتی خام فروشی در مقیاس های حداقلی، فراهم شود.
استاندار فارس تاکید کرد: بهره وری و ارزش افزوده معادن استان فارس، باید در همین استان به کار گرفته شود.
وی افزود: بیش از 90 درصد خاک نسوز کشور در استان فارس استخراج می‌ شود اما صنایع این استان کمترین سهم را از این محصول دارند.
تبادار بیان داشت: باید تهیه نقشه راه شورای معادن استان فارس در دستور کار این نهاد قرار گیرد و سیاست کاری شورای معادن فارس حتما بر اساس نقشه راه باشد.
وی گفت: در این نقشه راه باید اموری از جمله فرآوری، چگونگی بهره گیری، ایجاد ارزش افزوده و همه مولفه هایی که برای پیشبرد کارها در حوزه معدنی ضرورت دارد، در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهرام جعفری مدیرعامل شرکت بهرام معادن پارس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
سلام جناب استاندار محترم استان فارس
با احترام فراوان شما میدانید چرا در استان فارس خام فروشی بیشتر انجام میشود به عات این هست که در استان فارس مشکلات فرائان است . سازمان منابع طبیعی یک هکتار زمین به یک راس گوشفند میدهد ولی یک نیم هکتار زمین جهت احداث کارخانه نمیدهد ولی در استانهای دیگر مانند کرمان و زنجان و یزد تا میروی معرفی میکنی خودت که چه برنامه داری در جا دیگر نمیگذارند جای بروی ظرف مدت یکماه زمین تحویل سرمایه گذار میگذارند ولی در استان فارس پنج سال طول میکشد تا میخواهد کارت ردیف شود سازمان صعنت و معدن جواز تآسیس باطل کرد دوباره میایی سرخانه اولت شرکت من دو طرح گرفته در استان فارس دستگاه هایش خریداری کرد هنوز زمین تحویل نشد ولی ظرف مدت سه ماه در شهرستان ساوه زمین گرفته شد و کارخانه افتتاح شد چرا این کارخانه با سرمایه این شرکت که اهل استان فارس در استان دیگر احداث شود در استان خودم نباشد واز معدن استان استفاده نشو واشتغالزایی در استان خودم نشود کوتاه از کی جناب استاندار درست هزجای ایران سرای من ولی اول اولویت با شهر و استان خودم ......با کمال تشکر جعفری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار