استاندار فارس در پاسخ به چرایی پلمب شعبات بابا بستنی شیراز، گفت: دلیل این امر به سرعت پیگیری خواهد شد. تبادار در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا گاهی مسئولان موجب بدرفتاری با برندهایی مانند شعبه بابا بستنی می‌شوند و اگر تعطیلی این واحد در ارتباط با سلامت مردم بوده پس چرا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اطلاع‌رسانی شفافی نداشته‌اند و موجب شده تا مردم از فضای اجتماعی اخبار مود نظر را دنبال کنند؟ گفت: حرف درستی است و برای من نیز جای سئوال است.
کد خبر: ۶۲۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 18 June 2018

تابناک فارس به نقل از راک نیوز:اما حالا مدتی است که دیگر از آن صف ها خبری نیست ،همه شعبات بابابستنی پلمپ شده و آنگونه که فضای مجازی روایت میکند هرکسی از آنجا بستنی خریده به آزمایشگاه مراجعه کند تا سرطان نگرفته !
 از چندروز گذشته شایعه‌ای در فضای مجازی به‌طور انبوه و از قول دانشگاه علوم پزشکی شیراز پخش شده که نمونه‌برداری‌های انجام‌شده از بابابستنی دارای ۵ برابر باکتری بیش از حد مجاز بوده که ناشی از استفاده از شیر غیرپاستوریزه است.
این مباحث به این موارد نیز در فضای مجازی ختم نشده و به وجود باکتری‌های خطرناک «سالمونلا ایکولای» و «اچ پایلوری» که عامل سرطان معده هست نیز اشاره شده است. در ادامه این پیام‌ها از افرادی که بستنی این شعب را میل کرده‌اند از قول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخواست فوری انجام آزمایش شده تا هرچه سریعتر افرادی که سرطان گرفته‌اند، درمان خود را آغاز کنند!
اینکه منشاء این پیام‌ها از کجاست و آیا پای رقبای «بابابستنی» در میان است یا خیر، امری است که پلیس فتا می‌تواند بعد از بررسی‌های بیشتر گزارش آن را ارائه دهد، اما عبدالرسول همتی قائم‌مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به درج خبرهای پراکنده و متفاوت در فضاهای مجازی و نگرانی مردم می‌گوید: تاکنون معاونت بهداشت دانشگاه هیچگونه اظهارنظری در خصوص این موارد نداشته و موارد مطروحه در فضای مجازی و منتسب به معاونت بهداشت دانشگاه صحت ندارد.

همتی با تاکید بر آنکه به هیچ‌وجه مطالب فضای مجازی در مورد «بابابستنی» از سوی این معاونت تایید نمی‌شود، ادامه می‌دهد: تمام اقدامات بهداشتی در مورد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی براساس قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های این قانون صورت می‌گیرد.
وی این اتفاقات را امری طبیعی دانسته و اضافه می‌کند: روزانه تعداد زیادی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به دلیل مشکلات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده یا تعطیل می‌شوند و پس از رفع مشکلات بازگشایی می‌گردند؛ به نحوی که در سال ۱۳۹۶ در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد ۸۴۲ واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی شده و ۳۵۲ واحد نیز تعطیل شدند، ولی برای حفظ حُرمت واحدهای صنفی از اعلام نام و نشانی این مراکز و اماکن خودداری شده است.
همتی تصریح می‌کند: در روزهای اخیر نیز تعدادی از واحدهای صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شده‌اند که به همین دلیل از برخی محصولات این واحدها نیز نمونه‌برداری انجام شده و متاسفانه با استانداردهای مربوطه مطابقت نداشته است، ولی تاکید می‌شود مسائل مطرح‌شده در فضای مجازی در خصوص این موارد صحت ندارد.
استاندار فارس در پاسخ به چرایی پلمب شعبات بابا بستنی شیراز، گفت: دلیل این امر به سرعت پیگیری خواهد شد.
تبادار در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا گاهی مسئولان موجب بدرفتاری با برندهایی مانند شعبه بابا بستنی می‌شوند و اگر تعطیلی این واحد در ارتباط با سلامت مردم بوده پس چرا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اطلاع‌رسانی شفافی نداشته‌اند و موجب شده تا مردم از فضای اجتماعی اخبار مود نظر را دنبال کنند؟ گفت: حرف درستی است و برای من نیز جای سئوال است.
تبادار در پاسخ به این سئوال که اگر این مهم با سلامت مردم منافات داشته چرا دادستانی ورود نکرده و تنها به زدن یک بنر برای اطلاع از تعطیلی شعبات این برند اکتفا شده است؟ افزود: باید از دانشگاه علوم پزشکی بپرسیم که چه موانعی که موجب پلمب شدن این شعبه شده است؟
معصومه حدائق‌فرد مدیر بابابستنی شیراز درگفتگوبا خبرنگارما با تکذیب کلیه اتهامات ذکرشده در خصوص سرطان‌زا بودن بستنی این بِرَند دیرینه می‌گوید: کلیه پیگیری‌های قانونی در این زمینه را به انجام رسانده‌ایم.
وی ادامه می‌دهد: این پیگیری با اتهام تشویش اذهان عمومی مطرح شده و با عنایت به اینکه این بِرَند بستنی همواره شهرت خود را مدیون اعتماد مردم بوده است، باور داریم که اقداماتی از این دست نمی‌تواند به اعتبار این بِرَند خدشه وارد کند.

 

حدائق فرد با گله‌مندی از وضعیت ایجاد شده بیان می‌کند: در مورد تعطیلی شعب بابابستنی نیز ادعا داریم، زیرا با وجود عدم صدور حکم قطعی، شعبه‌های ما تعطیل شده است.

هرچند دانشگاه علوم پزشکی شیراز شعبه‌های متعدد این بِرَند معروف بستنی‌بندی در شیراز را بدلیل عدم رعایت موارد بهداشتی پلمب کرده و این موضوع نشان می‌دهد مشکلی در کار بوده است، اما این دلیل نمی‌شود که مردم به شایعات فضای مجازی بها داده و سراسیمه خود را به آزمایش‌گاه‌ها برسانند تا مبادا سرطان گرفته باشند! همان‌طور که قبلاً هم بارها و بارها گفته شده، بهتر است مردم اخبار خود را از مبادی رسمی و خبرگزاری‌های معتبر کشور کسب کرده و از اعتماد بیجا به فضای ‌بی‌درو‌پیکر مجازی بپرهیزند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار