معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس از افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار سهام از طریق فضای مجازی دارند، خواست فریب تبلیغات دروغین شرکتی به نام یونی فاندز 'Unifunds' را نخورند.
کد خبر: ۶۲۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 21 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: از احمد رحمانیان افزود: یکی دیگر از کلاهبرداری هایی که با نام سرمایه گذاری در بازار سهام در حال گسترش است، سرمایه گذاری دیجیتال در فضای مجازی است که از ابتدا با پرداخت سود قابل توجهی به صورت مجازی به سرمایه گذاران آنان را جذب و مشتاق به انجام این کار می کنند اما در نهایت همه وجوه تودیعی آنان را پرداخت نکرده و به صورت نامشروع و غیر قانونی آن را تصاحب می کنند.
وی، ضمن هشدار در مورد سرمایه گذاری در یکی از این شرکت ها گفت: شرکتی به نام یونی فاندز 'Unifunds' به نشانی اینترنتی www.unifunds.com که کانون اصلی انجام فعالیت آن در کشور مالزی است، مدعی افزایش قابل توجه سرمایه سرمایه گذاران است و به دروغ ادعا می کند سرمایه ها را در پروژه هایی که شرکت مدعی فعالیت در آنهاست (بازار سهام، اپلیکیشن های تلفن همراه، CPL و..)سرمایه گذاری می کند.
رحمانیان ادامه داد: شرکت یاد شده برای جلب اعتماد مخاطبان، سودهایی غیر متعارف به صورت مجازی پرداخت می کند تا افراد، فریب سود و تبلیغات گمراه کننده آنان را خورده و در این شرکت سرمایه گذاری کنند.
دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس بیان کرد: این شرکت در قراردادهای تنظیمی خود بعضا اعلام می کند در صورت اعلام شکایت از آنان، حساب کاربری آنها مسدود و هیچگونه وجهی به آنان پرداخت نخواهد شد.
رحمانیان افزود: فعالیت شرکت نام برده هرمی است و تا کنون برخی از شهروندان فریب تبلیغات اغوا کننده آن را خورده و در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مرکزیت شرکت یونی فاندز در خارج از ایران است و دارای تابعیت غیر ایرانی است در صورت مال باخته شدن امکان تعقیب مدیران شرکت و استرداد وجوه دریافتی میسر نیست و در حال حاضر نیز سرشاخه های ایرانی این شرکت که فعال در کشور مالزی بودند با کلاهبرداری از بیش از 2هزار نفر از جمله 100ایرانی متواری شده اند.
این مقام قضایی از مردم خواست، تحت هیچ شرایطی در شرکت یاد شده سرمایه گذاری نکنند و فریب تبلیغات گمراه کننده و سودهای غیر متعارف آن را نخورند و اگر افرادی را مشاهده کردند که مبادرت به تبلیغ و جذب فعالیت در این شرکت می کنند آنها را سریعا به پلیس فتا استان فارس معرفی کنند.
رحمانیان اظهار داشت: افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار سهام از طریق فضای مجازی دارند، استعلام های لازم را از مراجع مربوطه به عمل آورند تا مانع وارد آمدن هرگونه خسارتی به خود شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار