شفافیت در شهرداری با حوزه شهرسازی پیوندی ناگسستنی دارد، چراکه شهرسازی گلوگاه شهرداری است و شفاف سازی در آن، از ضایع شدن حق شهروندان جلوگیری می کند، در همین راستا انجام امور از طریق استعلام بها و ترک تشریفات نیز ممنوع اعلام شده است.
کد خبر: ۶۲۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 23 June 2018

تابناک فارس به نقل از بلدیه: شهردار شیراز گفت: بیشترین علت نارضایتی مردم از شهرداری ها، ناشی از طولانی بودن روند رسیدگی به استعلام ها است از این رو، تلاش داریم پاسخ استعلام ها را در کمتر از یک روز به شهروندان ارائه کنیم.

حیدر اسکندرپور جمعه در نشستی با برخی فعالان فضای مجازی شهر شیراز افزود: 85 درصد مراجعه مردم به شهرداری شیراز برای تقاضای استعلام بها است و با کاهش زمان پاسخ به استعلام ها و شفاف سازی، دست دلالان نیز از حوزه شهرسازی کوتاه خواهد شد.
شهردار شیرازاظهار داشت: شهرداری به عنوان بزرگترین مجموعه خدمات رسان شهری، باید به یک ویترین شیشه ای تبدیل شود و فعالیت تمام حوزه ها با صداقت در برابر چشم شهروندان قرار گیرد.
وی ادامه داد: با چنین رویکردی، همه قراردادها و آگهی های مناقصه و مزایده از پورتال شهرداری در معرض دید عموم گذاشته می شود.
اسکندرپور گفت: شفافیت در شهرداری با حوزه شهرسازی پیوندی ناگسستنی دارد، چراکه شهرسازی گلوگاه شهرداری است و شفاف سازی در آن، از ضایع شدن حق شهروندان جلوگیری می کند، در همین راستا انجام امور از طریق استعلام بها و ترک تشریفات نیز ممنوع اعلام شده است.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باغ های قصردشت، ناموس شهرداری هستند و به هیچ قیمتی زیر بار تغییر کاربری باغ های گروه یک نمی رویم.
وی افزود: قانون و گروه بندی مجموعه باغ های قصردشت توسط شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان یک نهاد بالادستی تصویب شده است و طبق این قانون، باغ های گروه پنج را می توان تغییر کاربری داد و از درآمد حاصل از آن باغ های گروه یک را تملک و حفظ کرد، اما هرگونه ساخت و ساز در باغ های گروه یک کاملا ممنوع است.
اسکندرپور ادامه داد: شهرداری شیراز تلاش دارد باغ های این شهر را که مانند ریه های تنفسی شیراز عمل می کنند، حفظ کند و در قالب بوستان و فضای سبز عمومی در اختیار شهروندان قرار دهد.
شهردار شیراز با بیان این مطلب که تنها متولی حفظ باغ ها شهرداری نیست، همراهی باغداران را نیز مهم دانست و گفت: باید راهکارهایی برای ایجاد زمینه انتفاع اقتصادی باغداران تعریف شود تا آنها نیز با انگیزه و رغبت، برای حفظ این پهنه سبز، با مجموعه شهرداری هم‌سو شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اهتمام مجموعه شهرداری را در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی عنوان کرد و گفت: در ماه های گذشته، روند تکمیل بیشتر پروژه های شهرداری شیراز شتاب گرفته است.
اسکندرپور در این زمینه به عملیات ساخت تقاطع سه سطحی امیرکبیر- مطهری- رحمت اشاره کرد و افزود: این طرح در سال 93 آغاز و تا آبان 96 به میزان 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما امروز با گذشت هفت ماه از شروع دوران جدید مدیریت شهری میزان پیشرفت این پروژه با 21 درصد افزایش به 53 درصد رسیده است.
شهردار شیراز تملک املاک واقع در مسیر اجرای طرح ها را یکی از مهم ترین عوامل کاهش سرعت اجرای پروژه های عمرانی همچون تقاطع غیر همسطح میدان قصردشت و ادامه کوهسار مهدی (عج) عنوان کرد و گفت: باید پیش از شروع عملیات عمرانی پروژه ها، املاک مورد مسیر تملک می شد تا در روند تکمیل پروژه خللی وارد نشود اما امروز می بینیم که روند برخی پروژه های بزرگ به دلیل عدم انجام تملک ها، با کندی مواجه شده است.
اسکندرپور در ادامه با بیان این که با اقتصاد رویداد محور می توان شهر شیراز و اقتصاد آن را متحول کرد، گفت: 15 مهر تا 15 آبان ماه می تواند به عنوان بهار دوم شیراز شناخته شود که با برگزاری رویدادهای مختلف باید رنگ و بوی بهاری به آن بخشید و رویدادهای گردشگرپذیر تعریف کرد تا شهر در تمام فصول سال زنده و اقتصاد آن پویا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار