معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: حلقه گمشده در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، مسائل فرهنگی است، باید اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را با توجه به آموزه های دینی و فرهنگ غنی ایران زمین، پر کرد.
کد خبر: ۶۲۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 23 June 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان:سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس امروز (2 تیر) در جمع کارشناسان و مربیان هنری کانون فارس، گفت: بی تردید شاخص ترین اثری که از هر ملتی برجای می ماند فرهنگ و هنر آن جامعه و ملت است و برای رسیدن به یک فرهنگ متعالی، باید تلاش و کوشش کرد، آنچنان که امام علی (ع) می فرمایند: «من میراثی سرشارتر از علم و هنر ندیده ام و جلوه و جمالی، دلرباتر از ادب نمی شناسم»، برای رسیدن به چنین میراث گرانب هایی که با آن فاصله ها داریم باید تلاش جدی کرد.

 

عضو شورای توسعه مدیریت کانون فارس اظهار داشت: حلقه گمشده در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، مسائل فرهنگی است، باید اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را با توجه به آموزه های دینی و فرهنگ غنی ایران زمین، پر کنیم و برای تابستان که کودکان و نوجوانان اوقات فراغت بیشتری دارند، برنامه ریزی کنیم.

 

کامرانی اضافه کرد: دانش آموزان در مدارس ما کمتر از مسائل پرورشی بهره مند می شوند و بیشتر اوقات آنان صرف محفوظات تئوری می شود که بسیاری از آن محتواها در هیچ جایی به درد آنان نمی خورد و فقط وقت و عمر آنان را تلف می کند، بچه ها به جای این که مانند یک رایانه مسائلی را در خود ذخیره کنند باید بتوانند نحوه استفاده از آن ها را بدانند و نتیجه تعلیم تربیت و بازخورد همه فعالیت ها و خروجی کار همه باید آنان را به انسان های فرهیخته ای در تراز ایران زمین تبدیل کند.

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس یادآور شد: دوران عمر مسئولیت بسیار کوتاه است و باید که در این فرصت با تمام توان در خدمت کودکان و نوجوانان که سرمایه های اصلی این کشورند خدمت کرد.

 

کامرانی به مربیان هنری گفت: با اندیشه های نو و کارآمد به نیازهای مخاطبین پاسخ دهید و با اخلاق نیک در غنی کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان نقش پررنگی را ایفا کنید.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار