معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات یک هزار و 221 واحد تولیدی و صنعتی در 198 جلسه اخیر کارگروه رفع موانع تولید این استان گفت: این نشست ها به رفع مشکلات 62 درصد این واحدهای تولیدی یعنی 750 واحد منتهی شد.
کد خبر: ۶۲۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 24 June 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:یدالله رحمانی، افزود: مجموع تصمیم های این نشست ها نیز به اتخاذ یک هزار و 841 مصوبه منجر شد.
وی ادامه داد: عمده ترین مسائلی که در کارگروه رفع موانع تولید مطرح می شود شامل بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در حوزه های مختلف از جمله سیستم بانکی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و دستگاه های خدمات رسان است.
رحمانی بیان کرد: گزارش سیستم بانکی و دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید نیز حاکی از آن است که تاکنون از محل تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح رونق تولید در کشور، 281 میلیارد تومان به 209 واحد تولیدی که طرح های آنها به تصویب رسیده پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بیشترین میزان تسهیلات نیز که 56 و چهار دهم میلیارد تومان، 42 میلیارد و 35 میلیارد است به ترتیب توسط بانک های صنعت و معدن، ملی و کشاورزی پرداخت شده است.
رحمانی افزود: از مجموع 2 هزار واحد تولیدی استان که برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند 943 واحد پس از بررسی و تصویب کمیته های کارشناسی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به سیستم بانکی معرفی شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: از مجموع 943 واحد معرفی شده به سیستم بانکی جهت اخذ تسهیلات، 516 واحد تحت پوشش سازمان صنعت، معدن و تجارت، 409 واحد تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی و 18 واحد نیز تحت چوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارند.
رحمانی ادامه داد: تسهیلات مصوب این واحدها در کارگروه رفع موانع تولید بالغ بر یک هزار 260 میلیارد تومان است.
وی گفت: سیستم بانکی علاوه بر تامین نیاز احدهای کوچک و متوسط که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند به شکل مستقیم نیز نسبت به تامین نیازهای مالی این واحدها اقدام کرده که از این محل 2 هزار و 246 واحد موفق به اخذ 852 میلیارد تومان تسهیلات شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: در این بخش نیز بیشترین پرداخت ها مربوط به بانک های کشاورزی (191 میلیارد تومان)، صادرات (185 میلیارد تومان) و ملت (113 میلیارد تومان) است.
رحمانی ادامه داد: در مجموع و با احتساب 80 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در سال 95، تاکنون بیش از یک هزار و 213 میلیارد تومان از محل منابع طرح رونق تولید به واحدهای کوچک و متوسط استان پرداخت شده که از این بابت استان فارس یکی از استان های موفق در اجرای طرح رونق تولید محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار