دریافت ۲ هـزار و ۱۴۸ میلیارد ریال از مطالبات بانک هـای فــارس
کد خبر: ۶۲۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 24 June 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی اقبال مدیرکل ثبت فارس با گرامیداشت هفته قوه قضاییه با اشاره به قسمتی از اقدامات انجام شده بوسیله این اداره کل در پارسال و نیز ۳ ماهه ابتدایی امسال بیان کرد: از جمله اقدامات اساسی در راستای تسهیل دسترسی مردم به ادارات ثبت افزایش ادارات ثبت شیراز به پنج منطقه و تأسیس ادارات ثبت شرکت‌ها و اجرای اسناد رسمی است، که با این اقدام شاهد تسریع خدمت رسانی و افزایش رضایت مراجعه کنندگان هستیم.

وی تصریح کرد: از دیگر موارد اقدامی اداره کاداستر این اداره کل می‌توان به املاک دولتی، املاک آموزش و پرورش، محدوده‌های فرودگاهی، موات، موقوفات، جانمایی، پلاک گذاری و تثبیت قطعات در لایه منابع طبیعی، زمین مرجع کردن و داده آمایی نقشه‌های ثبتی قدیمی و جانمایی نقشه‌های مختصات جغرافیایی اراضی ملی، محدوده‌های اراضی نیرو‌های مسلح و املاک قوه قضاییه است.

اقبال افزود: در موضوع فناوری اطلاعات و پیگیری مصوبات سازمان ثبت آرشیو الکترونیکی کردن پرونده‌های ثبتی ۲۸ واحد تابعه ثبتی، راه اندازی سامانه مکاتبه جدید بر پایه آرشیو الکترونیکی و مکاتبه مکانیزه با دادگستری از طریق سامانه cms، راه اندازی و نصب تجهیزات ذخیره ساز برای آرشیو الکترونیکی ایجاد بستر الکترونیکی ارتباطی و مکاتباتی در قسمت تفکیک نقشه‌های آپارتمانی بین نظام مهندسی و ادارات ثبت و نیز ایجاد ارتباط ۱۵ واحد ثبتی تابعه با این اداره کل با بستر فیبر نوری از اقدامات انجام شده برای همسویی با اهداف مورد نظر بوده است.

مدیرکل ثبت فارس ادامه داد: این اداره کل پارسال با صدور ۲۰۱ هزار سند کاداستری گام موثری به سمت سیاست‌های مصوب سازمان ثبت در خصوص جایگزینی این اسناد به جای اسناد مالکیت دفترچه‌ای برداشته و ادارات تابعه ثبتی این استان با صدور ۱۲ هزار و ۳۰۰ سند در راستای قانون سامان دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، ۵ هزار و ۸۴۰ سند در راستای قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی و نزدیک به دو هزار و ۸۰۰ سند برای موقوفات فارس عملکرد مطلوبی در این موارد داشته است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت تجاری و مؤسسه غیر تجاری بوسیله اداره ثبت شرکت‌های شیراز در پارسال، میزان شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیرتجاری ثبت شده بوسیله این اداره از ابتدای اجرای دستورالعمل مکانیزاسیون در حال حاضر به تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۰ شرکت و مؤسسه رسیده است.

اقبال اظهار کرد: ثبت بالغ بر ۱ میلیون و ۹۸ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی سراسر این استان نشان از تعامل مطلوب این دفاتر با اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس برای تسریع و تسهیل امور مراجعین است.

مدیرکل ثبت استان میزان مطالبات وصول شده بوسیله اداره اجرای ثبت شیراز در پارسال را بالغ بر ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۲۷۶ هزار ریال برشمرد و گفت:در این خصوص شاهد رشد ۴۱ درصدی در وصول مطالبات بانک‌های دولتی و خصوصی نسبت به پارسال هستیم.

اقبال بیان کرد: این اداره کل با هدف پیشبرد هر چه مطلوب‌تر برنامه‌های سازمان ثبت و رسیدن به اهداف مصوب اقدامات متعددی انجام داده که در راستای شفافیت و رضایت حداکثری مراجعان است.

وی از اقدامات اساسی انجام شده را تسریع و تسهیل در روند صدور اسناد مالکیت کاداستری، مکانیزه کردن سامانه‌های ارائه خدمات ثبتی و به طور کلی حرکت همه جانبه به سمت ثبت نوین برای تثبیت مالکیت اشخاص برشمرد.

مدیر کل ثبت اسناد فارس افزود: ثبت فارس با بهره گیری از ۳۸۳ دفتر اسناد رسمی فعال، ۱۷۱ دفتر ازدواج رسمی و ۸۳ دفتر طلاق فعال در سراسر فارس و تعامل بهینه با هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی و جامعه سردفتران ازدواج و طلاق در سال‌های اخیر گام‌های مؤثری برای سامان دهی مطلوب، نظارت بهینه و تلاش در راستای ارائه مطلوب‌تر خدمات به مردم این استان برداشته است.

اقبال تاکید کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان با داشتن ۴۳ واحد ثبتی تابعه یکی از بزرگ‌ترین ادارات در سطح کشور از لحاظ تعداد واحد ثبتی است که ۷۶۱ نفر پرسنل رسمی و پیمانی و ۲۶ نفر پرسنل قرار داد کارگری در حال خدمات رسانی به مردم فارس هستند و با توجه به گستردگی استان فارس و کمبود نیرو در حال ارائه بیشترین خدمات ثبتی به جامعه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار