تنش شدید آبی همه شهرستان های فارس را با آغاز فصل گرما درگیر کرده است.
کد خبر: ۶۲۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 25 June 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر روابط عمومی آب منطقه ای فارس گفت: در سال جاری آبی میانگین بارندگی استان حدود ۱۳۲ میلی متر است و برخی از مناطق و شهرستان‌های استان هم با تنش شدید آبی روبرو هستند.
محمد رضا ارجمندی اظهار کرد: هم اکنون همه شهرستان های فارس در زمینه آب کشاورزی با مشکل روبرو هستند و استفاده از منابع آبی زیرزمینی نیازمند مدیریت جامع است.
ارجمندی در خصوص وضعیت سد‌های استان هم گفت: سد‌های فارس ۲ میلیارد و ۹۲۱ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب دارند که اکنون ۷۴۰ میلیون مترمکعب آب قابل استفاده در این سد‌ها جمع شده است.
به گفته وی در سد درودزن با گنجایش ۹۹۳ میلیون متر مکعب تنها ۱۷ میلیون متر مکعب آب قابل استفاده موجود است.
مدیر روابط عمومی آب منطقه ای فارس اضافه کرد: در سد ملاصدرا با گنجایش ذخیره سازی ۴۴۰ میلیون متر کعب آب، هیچ آب قابل استفاده‌ای وجود ندارد.
ارجمندی ادامه داد: در سد سلمان فارسی با ۹۷۰ میلیون مترمکعب گنجایش ذخیره آب، ۶۱۵ میلیون مترمکعب آب قابل استفاده موجود است و در سد تنگاب فیروزآباد هم با گنجایش ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب، ۱۴ و نیم میلیون مترمکعب آب قابل استفاده ذخیره سازی شده است.
این مسول افزود: در سد رودبال با ۸۲ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب، ۵۸ میلیون متر مکعب آب در آن موجود است که ۱۰ میلیون متر مکعب آن حجم مرده است.
وی اظهار کرد: در سد چشمه عاشق با ۶۹ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب، ۳۶ میلیون متر مکعب آب قابل استفاده در آن موجود است.
ارجمندی گفت: آب سدهای خسویه ، ایزدخواست و رودبال هم نفی شده است و هیچ آب قابل استفاده ای در این سدها وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار