مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به اینکه هر شهروند شیرازی در هر شبانه‌روز ۱۳۰لیتر آب شرب مصرف می‌کند، گفت: پیش‌‌بینی می‌شود در روزهای گرم امسال با کمبود ۱۴ درصدی آب مواجه باشیم.
کد خبر: ۶۲۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 25 June 2018

 تابناک فارس به نقل از تسنیم:الله‌بخش نظرپور در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان تولید آب در زمستان گذشته 5350 لیتر بر ثانیه بود و پیش‌بینی ما برای مصرف تابستان امسال 6240 لیتر بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه پیش‌‌بینی می‌شود در روزهای گرم امسال با کمبود 14 درصدی آب مواجه باشیم، گفت: چنانچه بتوانیم با بهینه‌سازی مصرف زمینه کاهش 20 درصدی را فراهم کنیم جیره‌بندی آب اجرا نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به اینکه امسال برای عبور از کمبود آب شرب با حفر 17 حلقه چاه جدید تلاش داریم 574 لیتر بر ثانیه کمبود آب را برطرف کنیم افزود: با این حال همچنان 290 لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه‌ایم.

نظرپور پائین بودن قیمت آب‌بها و عدم رعایت استفاده از فرهنگ بهینه مصرف آب را به‌عنوان یک معضل در این بخش دانست و گفت: امروزه میانگین هزینه آب یک خانوار 3 نفره در شیراز، 9300 تومان است که براساس گزارش‌ها 86 درصد از آب شرب مصرفی در شیراز مربوط به بخش خانگی و بقیه مربوط به بخش‌های دولتی و خدماتی و تجاری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز افزود: میزان هدر رفت آب در شیراز حدود 12 درصد است حال‌ آنکه این میزان در کشور و در مورد آب به‌حساب نیامده 25 درصد و در کشورهای اروپایی حدود 10 و در کشوری مانند ژاپن 5 درصد است.

نظرپور به موضوع اتمام و انتقال فاز دوم خط لوله آب از سد درودزن تا پایان امسال خبر داد و گفت: همواره تلاش داریم با واردکردن این شبکه آب‌رسانی به مدار آب شیراز بخشی از مشکلات افت فشار کاهش یابد و کیفیت آب شیراز مطلوب‌تر شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار