مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس از افزایش ۲۶ درصدی ارزش معاملات بورس این استان در سه ماهه نخست سال خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 25 June 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:کرشمه ترابیان  با بیان اینکه در سه ماهه اول سال 97 و طی 55 روز فعالیت 495 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 2041 میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای استان فارس معامله شد، اظهار داشت: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 38 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده 27 درصد کاهش و ارزش ریالی معاملات 26 درصد افزایش داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فاس با بیان اینکه ببرسی ترکیب انجام شده حاکی از آن است که 27 درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و 73 درصد مربوط به فروش سهام بوده است، عنوان کرد: در این مدت 1039 کد سهامداری جدید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال نزدیک به 1100 نفر ساعت کلاس آموزشی در تالار شیراز برگزار شد است، گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس استان فارس 23 شرکت است که از این میان 5 شرکت در بازار اول، 10 شرکت در بازار دوم و 8 شرکت در فرابورس قرار دارند.

ترابیان افزود: در سه ماهه اول سال 24 شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت 86 میلیارد ریال و سرانه معملات روزانه هر کارگزار 1546 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس 23 شرکت است که از این میان 5 شرکت در بازار اول، 10 شرکت در بازار دوم و 8 شرکت در فرابورس قرار دارند، خاطرنشان کرد: شرکت اشتاد موتورز در سال 86، شیرین دارو در سال 87 و لاستیک دنا و مخابرات راه دور ایران در سال 88 طی مدت فعالیت بورس فارس از لیست شرکت‌های پذیرفته شده حذف شدند.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس افزود: شرکت‌های سیمان فارس، کارخانجات مخابراتی ایران و سیمان دارب در سال 83، پتروشیمی شیراز در سال 84، سیما نسفید نی‌ریز در سال 86 و سیمان فارس در سال 87 به لیست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اضافه شدند.

وی گفت: شرکت‌های پتروشیمی ممسنی، پتروشمی کازرون در سال 90 در بازار پایه فرابورس و پتروشیمی فسا و پتروشیمی جهرم در سال 91 در بازار فرابورس پذیرفته شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار