عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا با وجود رفتارها و رویکردهای خصمانه با برخی از کشورها برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیست.
کد خبر: ۶۲۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 25 June 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهداف پشت پرده ایالات متحده در خروج از معاهدات بین المللی اظهار کرد: در همه دولت‌های آمریکا این دکترین پذیرفته شده است که سازمان‌های بین المللی موافق در جهت منافع آمریکا باید تقویت و هر سازمان و یا معاهده بین المللی که مخالف منافع آمریکا باشد، باید تضعیف شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ایالات متحده تا زمانی شورای امنیت سازمان ملل را می‌پذیرد که اجازه جنگ و حمله به کشور مورد نظرش را بدهد در غیر این صورت از آن هم عبور می‌کند.

جمالی با بیان اینکه شدت و سرعت رفتارهای آ‌مریکا تغییر می‌کند،گفت: در حال حاضر با توجه به روی کار آمدن ترامپ رفتارهای آمریکا سرعت و شدت بیشتری پیدا کرده است، لذا این مسئله جزء دکترین حاکمیتی ایالات متحده است و ما شاهد هستیم که آمریکا از معاهدات بین المللی همچون پاریس، برجام و شورای حقوق بشر خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سردمداران آمریکا ادب سیاسی ندارند، ‌گفت: وزیر امور خارجه آمریکا شورای حقوق بشر را به فاضلاب تشبیه می‌کند و از آن خنده دار تر اینکه آنها مسائلی همچون یک جانبه گرایی، ضدیت با اسرائیل و عمل سیاسی را مطرح کرده‌اند، در حالی که خود آمریکا در شورای امنیت بدون استدلال و چشم بسته‌ تمام قطع نامه‌هایی که علیه اسرائیل صادر شده است را وتو می‌کند.

نماینده مردم شیراز خاطر نشان کرد: آمریکا با وجود رویکردهای خصمانه خود در قبال ایران، کره شمالی،کانادا و لیبی برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار