محمدجواد جمالی نوبندگانی
کد خبر: ۶۲۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 26 June 2018

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه بر زمینه های همکاری بین این کشور و ایران تاثیر خواهد جدی گذاشت.

زمینه های همکاری بین ایران و ترکیه بیش از زمینه های اختلاف برانگیز است و نتایج انتخابات این کشور بروی عوامل همکاری تاثیر جدی خواهد گذاشت.

نباید از وجود برخی از اختلاف نظرها در مسائل مختلف منطقه ای و فرامنطقه ای مانند نوع حاکمیت سوریه و غیره در بین دو کشور چشم پوشی کرد، البته این مسائل منطقی بوده و می توان با مذاکرات آنها را برطرف کرد.

تهران و آنکارا منافع مشترک منطقه ای مانند مقابله با تروریست های داعش، پ.ک.ک و غیره دارند از این رو نتایج انتخابات این کشور می توانست بر روی روند مبارزه در این عرصه تاثیر بگذارد.

همچنین امروزه روابط تجاری و مالی ایران و ترکیه بیش از گذشته است و این مهم عامل خوبی برای افزایش نزدیکی بین دو کشور محسوب می شود.

نباید از سوء نیت و بدخواهی آمریکایی ها و صهیونیست ها در خصوص روابط بین دو کشور غافل شد از این رو مسئولان ترکیه در مواجه با مواضع ایالات متحده و اسرائیل باید بیش از پیش توجه داشته باشند.

وقتی در ترکیه کودتا شد، ایران اولین کشوری بود که این موضوع را محکوم و نسبت به حاکمیت مردم تاکید کرد، همچنین باید یادآور شد ترکیه از جمله همسایگان قدیمی جمهوری اسلامی ایران برشمرده می شود که اهمیت جغرافیای سیاسی دارد و همکاری این دوکشور می تواند ارتباطی خوبی در کریدور شمال به جنوب و همچنین شاهراه ارتباط با اروپا را بوجود بیاورد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار