مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران از امضای توافقنامه «شکوه تخت‌جمشید» بین شرکت توسعه گردشگری ایران و شرکت LDA اتریش خبر داد.
کد خبر: ۶۲۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ 02 July 2018

توافقنامه «شکوه تخت‌جمشید» در نشست بین علی جیرفتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران و هلموت ریگوارت مدیرعامل شرکت LDA اتریش به امضا رسید.

علی جیرفتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اظهار کرد: هزینه مالی طرح «شکوه تخت‌جمشید» از طریق یکی از بانک‌های کشور اتریش در پنج بخش تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش اول محوطه سایت تخت جمشید و عناصر آن براساس استاندارد‌های یونسکو و سازمان میراث فرهنگی مستند، ایمن و پاک‌سازی می‌شود، ساختمان ورودی جدیدی مهیا می‌شود که شامل بخش‌های بلیت‌فروشی، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی، کتاب‌فروشی، فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات است.

وی با بیان اینکه در بخش دوم طرح فضای وی‌آی‌پی، سالن جلسات، و همچنین ساختمان و گیت خروجی الکترونیکی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در این فاز همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد سامانه راهنمایی تور‌ها در ساعات مختلف روز و شب انجام خواهد شد.

جیرفتی با بیان این‌که بخش سوم طرح به برنامه‌ی جدید نور و صدا اختصاص دارد، اضافه کرد: در این مرحله آدیتوریوم جدید راه‌اندازی می‌شود و برنامه‌هایی همچون ویدئومپینگ و لیزرشو با آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز اجرایی خواهد شد و بدین وسیله اطلاعات تاریخی تخت جمشید در شکل جذابی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش چهارم و پنجم موزه تخت‌جمشید تکمیل خواهد شد و همچنین محوطه اطراف تخت‌جمشید برای برگزاری رویداد‌های بزرگ سامان‌دهی می‌شود.

جیرفتی بیان کرد: اجرای آموزش‌های تخصصی برای کارکنان از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران ادامه داد: معاونت میراث‌فرهنگی کشور به عنوان ناظر در این طرح حاضر خواهد بود تا در تمام مراحل رعایت استاندارد‌های یونسکو برای این سایت میراث جهانی را زیر نظر داشته باشد.

وی افزود: با اجرای این طرح بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ فرصت شغلی به‌صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

هلموت ریگوارت، مدیرعامل شرکت LDA اتریش هم اظهار امیداری کرد با همین سرعت که توافقات اولیه انجام شد، این طرح جذاب کلید بخورد تا در نهایت دنیا بتواند زیبایی کامل تخت‌جمشید را مشاهده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار