رئیس شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است:اداره امور شهر باید توسط مردم و بر اساس خواست عمومی و راحتی مردم باشد.
کد خبر: ۶۲۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 03 July 2018

تابناک فارس به نقل ازایکنا:نخستین نشست تخصصی شیراز ۱۴۲۰ به همت شورای اسلامی شهر شیراز و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری شیراز و با حضور کارشناسان مختلف در حوزه توسعه شهری برگزار شد.
سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست تخصصی گفت: در برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرداری شیراز و برنامه پنج ساله توسعه به محورهایی همچون فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی، کالبدی و مدیریت شهری اشاره شده که برای رسیدن به این اهداف آنچه از آن غافلیم و باعث شده تاکنون به این اهداف نرسیم، فقدان برنامه‌ریزی پویا و منسجم است.
وی ادامه داد: آنچه تاکنون انجام شده به نوعی مدیریت جزیره‌ای است به گونه‌ای که مدیریت در شهرداری و در دستگاه‌های خدمات رسان دولتی واحد و متحد نیست.
دستغیب بیان کرد: هم اکنون در همه حوزه‌ها تصمیم گیری‌های جزیره‌ای اتفاق می‌افتد در حالی که امور شهر ما را ملزم می‌کند به سمت مدیریت واحد شهری با تفکر واحد حرکت کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینكه در برنامه‌ریزی‌های شهری جای موضوعاتی همچون شهر با نشاط، شهر ایمن، شهر قانون‌مدار و فرهنگ‌محور خالی است، گفت: انتخاب این واژه‌ها بر اساس آگاهی و شیوه‌های جدید مدیریت شهری در دنیا صورت گرفته است.
وی افزود: شهری باید بسازیم برای ضعیف‌ترین اقشار مردم، کودکان، سالمندان و معلولان که بتوانند به راحتی در آن تردد کنند و به نشاط دست یابند.
دستغیب مشارکت شهروندان در اداره شهر را یکی از ضرورت‌های مهم مدیریت شهری برشمرد و گفت: به‌عنوان مدیران شهر باید آنچه را که مردم می‌خواهند، اجرا کنیم. حق نداریم فضا و زمین و آب را از مردم به اسم سرمایه‌گذاری و توسعه شهر بگیریم، مردم نیازمند آسمان آبی، طبیعت سبز و خیابان راحت هستند و نباید حقوقشان پایمال شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان تأكید كرد: اداره امور شهر باید توسط مردم و بر اساس خواست عمومی و راحتی مردم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار