مديرعامل شركت توزيع نيروي برق شيراز با تاكيد براينكه شبكه ي توزيع پايدار است و هيچگونه مشكلي به لحاظ فني ندارد، گفت: آنچه تحت عنوان خاموشي در روزهاي اخير حادث شده به دنبال درخواست ديسپاچينگ ملي بوده است.
کد خبر: ۶۲۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 03 July 2018

جلال زراعت پيشه گفت: خوشبختانه و براساس روال همه ساله، زمستان و بهار تعميرات و بهينه سازي شبكه توزيع برق در محدوده ي توزيع برق شيراز انجام شده و فارغ از حوادث و اتفاقاتي كه غيرقابل پيش بيني محسوب مي شود، اين شبكه پايداري كامل دارد.

وي با تصريح اينكه كاهش بارش ها در زمستان ۹۶ و بهار ۹۷ باعث افت سطح آب پشت سدها خصوصا در استان خوزستان به عنوان يكي از مهمترين قطب هاي توليد انرژي برق شد، گفت: امسال مقداري توليد برق به واسطه كاهش توليد در نيروگاه هاي برق آبي كمتر از سال گذشته است.

زراعت پيشه با بيان اينكه برق قابل ذخيره سازي در مقياس بزرگ نيست، گفت: هميشه بايد تلاش كرد بين توليد و مصرف تعادل وجود داشته باشد، گفت: بحث قطع برق و اعمال خاموشي در روزهاي اخير، موضوعي ملي است و ارتباطي با تصميم گيري در سطح استان فارس يا شهر شيراز ندارد.

او با بيان اينكه شركت توزيع برق شيراز براي رفاه شهروندان تلاش خود را معطوف كرده است، گفت: ارائه برنامه براي خاموشي هايي كه ديسپاچينگ مركز درخواست مي كند، امكان پذير نيست، زيرا زمان و ميزان ثابتي ندارد.

زراعت پيشه در عين حال گفت: محدوده تحت پوشش توزيع برق شيراز را به ۸ منطقه تقسيم بندي كرده ايم و تلاش اين بوده كه اگر اعمال خاموشي ضرورت دارد، بين تمام نقاط توزيع شود؛ البته بيمارستان ها، مراكز حساس، چاه ها و مخازن ذخيره آب از نقاطي است كه مشمول خاموشي نيست.

او همكاري بخش هاي صنعت و كشاورزي با شركت توزيع برق شيراز در كاهش پيك مصرف را خوب ارزيابي و خاطرنشان كرد: مذاكراتي با صنايع انجام شده كه تعميرات و تعطيلات سالانه خود را به ساعت و ايام پيك بار منتقل و از پاداش هاي پيش بيني شده استفاده كنند؛ در اين زمينه اكثر صنايع خصوصا صنايع بزرگ همراهي دارند.

زراعت پيشه همراهي كشاورزان با توزيع برق شيراز را خوب اعلام و اضافه كرد: قرارداد فروش انرژي به كشاورزان ۲۰ ساعته است و در قبال ۴ ساعتي كه كشاورز همكاري دارد، پاداشي به او تعلق مي گيرد.

اين مدير صنعت برق اعتقاد دارد كه امسال نبايد تمركز را بر مصرف بهينه تنها در ساعت هاي اوج مصرف گذاشت زيرا مصرف برق در هر ساعتي مصرف آب را نيز به همراه دارد زيرا براي توليد برق در نيروگاه هاي برق آبي نيازمند مصرف آب هستيم.

او ادامه داد: هرچه بتوان فرهنگ مصرف بهينه برق را بين شهروندان ترويج دهيم، به حتم شاهد كاهش مصرف سرانه آب نيز خواهيم بود كه تاثير آن در ابعاد مختلف به مصرف كننده باز مي گردد.

زراعت پيشه اعتقاد دارد كه مصرف برق در بخش تجاري نيازمند اصلاح الگوها است زيرا رواج برخي رفتارها نظير استفاده از ريسه ي برق و كولرهاي گازي در تمام ساعت ها، باعث افزايش شديد ميزان مصرف شده است.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق شيراز با اين تاكيد كه همراهي و مشاركت مردم مي تواند در بهينه سازي مصرف برق موثر باشد، گفت: يكي از واحدهاي پرمصرف، بانك ها بود كه از ارديبهشت ماه، اقدام به تعويض تعرفه هاي كنتور اين واحدها كرده ايم.

او با بيان اينكه اين اقدام با هماهنگي و همكاري مديران بانك ها انجام شده است، گفت: با اين اقدام ساعت اوج مصرف براي بانك ها را ۱۱ تا ۱۵ تعريف كرده ايم، در اين ساعت بهاي برق مصرفي بيش از ساير ساعت ها محاسبه مي شود.

زراعت پيشه گفت: شركت توزيع برق شيراز براي نخستين بار در كشور، مركز اجرائيات برق را راه اندازي كرده و با هماهنگي و همكاري نيروي انتظامي و دستگاه قضايي، نسبت به جمع آوري برق هاي غيرمجاز اقدام مي كند؛ از ابتداي كار تاكنون بيش از ۱۷ هزار برق غيرمجاز جمع آوري يا تبديل به مجاز شده است.

مديرعامل توزيع برق شيراز همچنين از گرفتن دستور دادستاني براي مقابله قانوني با مشتركين تجاري پرمصرف خبر داد و گفت: بسياري از رفتارها را ما هم بد مي دانيم اما به لحاظ قانوني نمي توانيم ورود كنيم.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق شيراز گفت: موضوع نصب پايه ها در محدوده ي پاسارگاد ارتباطي به توزيع برق شيراز ندارد.

زراعت پيشه گفت: هرجا كه ستون و پايه اي نصب شده و كابل برقي روي آن قراردارد، الزاما به توزيع برق مرتبط نيست و اين شركت در آن نقشي ندارد.

وي اضافه كرد: بخشي از پايه هاي برق موجود در محدوده پاسارگاد، مربوط به شركت آبفا و با هدف آبرساني به يك روستا اجرا شده است.

زراعت پيشه خاطرنشان كرد: بخش ديگري از پايه هاي نصب شده نيز مربوط به ۲ برادر كشاورز بود كه قصد داشتند شبكه اي را براي برق رساني به چاه آب شخصي خود احداث كنند.

مديرعامل توزيع برق شيراز با تاكيد براينكه اطلاع رساني اين موضوع در شبكه هاي اجتماعي را شاهد بوده است، گفت: ظاهرا بعد از انتشار موضوع در شبكه هاي اجتماعي، كار توسط ۲ برادر كشاورز متوقف شد اما در مورد آبفا اطلاع دقيقي در دست ندارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار