مدیر کل امور عشایر فارس از اجرای طرح حفاظت مشارکتی جنگل‌ها و مراتع با همکاری عشایر در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ 05 July 2018

بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از منابع طبیعی استان فارس در اختیار جامعه‌ی عشایری قرار دارد، گفت: طرح حفاظت مشارکتی جنگل‌ها و مراتع با همکاری عشایر در حال اجرا است.

وی افزود: حفاظت مشارکتی جنگل‌ها و مراتع در استان فارس از سال ۹۵ آغاز شده و عشایر استان در زمینه‌های مقابله با آفات جنگل‌ها، کاشت نهال، کاشت گیاهان دارویی و پیگیری و مهار اتش سوزی‌ها در این طرح مشارکت دارند.

بهرامی ادامه داد: این طرح در قالب یک تفاهم نامه در قالب واگذاری مراتع به عشایر در ۳ استان اصفهان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد هم درحال اجراست.

بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به مشارکت خوب عشایر در این طرح، گفت: کاهش ۴۵ درصدی تخریب و تصرف و کاهش ۸۰ درصدی آتش سوزی‌ها از جمله مزایای اجرای این طرح دراستان فارس بوده است.

منصور معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور هم در جلسه‌ی هم اندیشی توسعه‌ی حفاظت مشارکتی در عرصه‌های منابع طبیعی درشیراز از ارائه‌ی بسته‌های تشویقی برای جلب مشارکت حداکثری در این طرح خبر داد.

وی افزود: در اختیار گذاشتن تجهیزات استفاده از انرژی خورشیدی به منظور کاهش استفاده از بوته و هیزم و همچنین مشارکت جوامع عشایری در طرح‌های جنگل کاری و مرتع داری از جمله‌ی این حمایت‌ها است.

تاکنون بیش از ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته است که براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است امسال هم این طرح در بیش از ۱۲ میلیون هکتار دیگر اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار