معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینكه موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم، گفت: این موضوع تاثیر مهمی در رونق گردشگری داخل کشور خواهد داشت.
کد خبر: ۶۲۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴ 08 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمد ابراهیم فروزانی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان فارس را با جدیت پیگیری می‌کنیم زیرا بر این باوریم این موضوع تاثیر مهمی در رونق گردشگری داخل کشور، افزایش گردش مالی صنعت گردشگری و کاهش مصرف انرژی در استان خواهد داشت.
وی با اشاره به مبحث ثبت منظر باستان‌شناسی ساسانی بیان کرد: ثبت منظر باستان شناسی ساسانی فرصت‌های جدیدی برای استان فارس ایجاد می‌کند که فعالان صنعت گردشگری استان باید از این فرصت‌ها در راستای توسعه گردشگری استان متناسب با استانداردهای فنی و علمی بهره ببرند.
وی ادامه داد: محور ساسانی یکی از افتخارات گردشگری استان فارس است که که ثبت جهانی این محور موجب حفظ ظرفیت گردشگری ما در آینده می‌شود.
فروزانی افزود: ثبت جهانی منظر باستان‌شناسی ساسانی در استان فارس و این سه شهرستان، این الزام را ایجاد می‌کند سیاست‌ها و اقدامات ما متناسب با استراتژی توسعه پایدار در ابعاد مختلف به ویژه صنعت گردشگری و مدنظر قرار دادن استانداردهای بالای فنی و علمی تدوین شود.
وی اظهار كرد: همچنین ثبت جهانی آثار و یادمان‌های تاریخی، منافع غیر مستقیم در زمینه‌های مختلف از جمله جذب گردشگر خارجی برای کشور و استان به همراه دارد زیرا تبلیغاتی که برای معرفی یادمان‌های تاریخی درجهان انجام می‌شود، در رتبه و جایگاه کشورها تأثیرگذار است.
معاون استاندار فارس اضافه کرد: همچنین بهره‌ گیری از اقتصاد گردشگری مبتنی بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در استان باید همراه با نگاه کیفی در راستای حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی و پایداری محیطی باشد.
وی با اشاره به پروژه شکوه تخت جمشید نیز ادامه داد: توافقنامه اولیه پروژه‌ای با عنوان پروژه شکوه تخت جمشید بین شرکت بین‌المللی LDA اتریش و شرکت توسعه گردشگری ایران امضا شده که قرار است این پروژه با تأمین بودجه از طریق فاینانس در پنج بخش اجرا شود.
فروزانی با بیان اینکه هدایت گردشگر به بازدید از مکان و جاذبه‌های گردشگری باید به صورت اصولی انجام شود، گفت: با اجرای این پروژه می‌توان در جهت حفاظت از دیگر جاذبه‌های تاریخی استان الگوبرداری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار