مدیرکل سازمان پسماند شهرداری شیراز در ادامه این نشست اظهار داشت: روزانه بیش از هزار و 100 تن زباله از منازل، ادارات وواحدهای تجاری جمع‌آوری شده که از این میزان 700 تن وارد خط پردازش می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳ 08 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: علی ناصری ظهر امروز درسی و هشتمین نشست کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری در سخنانی اظهار داشت: این نشست با 2 دستور کار شامل ارائه گزارش شهرداری در مورد احداث کارخانه زباله‌سوز توسط بخش خصوصی و نیز طرح جامع مدیریت پسماند که درگذشته توسط وزارت کشور مصوب و به استان‎‌ها ابلاغ‌شده است موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در شورای شهر طرح مدیریت پسماند مصوب و مقرر شد شیراز به‌عنوان نخستین کلان‌شهر کشور با همکاری دانشگاه شیراز این طرح را عملیاتی کند، افزود: لایحه طرح تفصیلی مدیریت پسماند حداکثر تا یک ماه پس از امضاء شهردار به کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز ارسال و توسط مشاوران، ناظران و تمامی دست‌اندرکاران این طرح بررسی و سپس برای تصویب نهایی به صحن علنی شورای شهر ارجاع می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: تفکیک از مبدأ در منازل و اماکن تا مرحله دفن برای حفظ سلامتی شهروندان و حافظت از آلودگی‌ سفره‌های آب‌های زیرزمینی از دیگر ویژ‌گی‌های طرح تفصیلی مدیریت پسماند است.

ناصری تصریح کرد: برای مقابله با روزانه 7 تن پسماند عفونی بیمارستان‌ها، کارگروه مشترکی توسط سازمان مدیریت پسماند، کمیسیون سلامت شورای شهر و نیز دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و مقرر گردید راهکار جمع‌آوری، دفن و دفع استاندارد پسماند موردبررسی قرار گیرد.

وی بیان داشت: کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز برنامه‌های خود را حول محور سلامت، حفظ و مخاطرات زیست‌محیطی و نیز حفظ سلامت شهری قرار داده و برای مقابله با آلودگی رودخانه خشک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و تشکیل کارگروه مشترک درصدد رفع آلودگی در این رودخانه هستیم.

جمع‌آوری روزانه 1100 تن پسماند خانگی

مدیرکل سازمان پسماند شهرداری شیراز در ادامه این نشست اظهار داشت: روزانه بیش از هزار و 100 تن زباله از منازل، ادارات وواحدهای تجاری جمع‌آوری شده که از این میزان 700 تن وارد خط پردازش می‌شود.

روح‌الله خوشبخت با بیان اینکه خط سوم تفکیک از مبدأ در سال جاری عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: درراستای کاهش تولید پسماند برنامه‌های آموزشی متعددی شامل طرح شهروندی انجام‌شده و برای حفظ سلامتی شهروندان روزانه بیش از 90 تا 95 تن پسماند خشک از مبدأ جمع‌آوری‌شده است.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند در حوزه فناوری اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهری کرده که سامانه رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار