دکتر افتخاری: بر خلاف تصور، حذف وعده‌های غذایی در کاهش وزن بیشتر موثر نیست و علاوه بر این، خوردن چندین وعده غذایی کوچک در مدت روز می‌تواند به تنظیم متابولیسم بدن کمک کند.
کد خبر: ۶۲۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 09 July 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: در پی رژیم‌های غذایی، آب، چربی و مقداری از بافت ماهیچه بدن از بین می‌رود، اما از آنجا که بافت ماهیچه‌ای متراکم‌تر است، زمانی که وزن بدن پایین می‌آید اندازه بافت ماهیچه‌ای تغییر چندانی نمی‌کند.
محمدحسن افتخاری اضافه کرد: چربی‌ها حجم بیشتری دارند؛ بنابراین هنگام کاهش وزن، اندازه قسمتی از بدن که چربی بیشتری داشته است، تغییر چشمگیری می‌یابد.
او یادآور شد: برنامه ریزی یک رژیم غذایی موفق به قصد کاهش وزن، باید متعادل و در بردارنده تمام گروه‌های غذایی و بر پایه انرژی موردنیاز فرد باشد.
این استاد دانشکده تغذیه و علوم غذایی، افزود: اگر فردی در مدت زمان معین، کالری متعادل تری دریافت کند، چربی اضافی بدن سوخته و بافت ماهیچه‌ای تحلیل نمی‌رود و شاهد کاهش وزن تدریجی، اما پایدار هستیم.
دکتر افتخاری با اشاره به این که برای سوزاندن حدود نیم کیلوگرم از چربی بدن، باید سه هزار و پانصد کالری کمتر مصرف کنیم؛ گفت: اگر فردی بتواند روزانه ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کند، هفته‌ای نیم کیلوگرم از دست می‌دهد.
او اضافه کرد: بر خلاف تصور، حذف وعده‌های غذایی در کاهش وزن بیشتر موثر نیست و علاوه بر این، خوردن چندین وعده غذایی کوچک در مدت روز می‌تواند به تنظیم متابولیسم بدن کمک کند.
این عضو هیات علمی دانشکده تفذیه و علوم غذایی، یادآور شد: باید توجه کرد که رژیم‌های لاغری به صورت موضعی عمل نمی‌کنند، اما به صورت کلی، هنگام کاهش وزن چربی از ناحیه‌ای که بیشتر است، کم شده و سوزانده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار