مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت:مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان و بخشودگی جرایم بیمه‌ای و طرح‌های جدید بیمه‌ای در راستای حمایت از کارفرمایان و تحقق شعار سال اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 10 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالکریم نباتی مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: کارفرمایان بنگاه‌های فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در صورت جذب و بکارگیری جوانان دانش آموخته دانشگاهی از بین گروه هدف این طرح برای مدت یکسال از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما معاف می‌شوند و این سهم توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: کارفرمایانی که به عنوان واحد پذیرنده، نسبت به جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای گواهی طی دوره کارورزی اقدام کنند بابت همان کارورزان و در چارچوب آیین نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه به مدت ۲ سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

نباتی ادامه داد: مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان و بخشودگی جرایم بیمه‌ای و طرح‌های جدید بیمه‌ای در راستای حمایت از کارفرمایان و تحقق شعار سال اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در این زمینه تعداد درخواست‌های ثبت شده تا پایان اسفند ماه ۹۵ حدود ۱۰ هزار و ۴۴۷ مورد و مبلغ بخشودگی‌های جرایم در حد ۳۳ میلیارد تومان است که پرداخت‌ها در قالب نقدی و تقسیط حداکثر یک ساله منظور شده است.

نباتی، تعداد کارگران ساختمانی که تاکنون در فارس تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند را ۵۶ هزار کارگر ساختمانی اعلام کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به اینکه امسال به عنوان سال حمایت از تولید و کالای ساخت داخل درنظر گرفته شده است، گفت: بر همین اساس تامین اجتماعی در این راستا رسالتی را بر دوش خود احساس کرده است تا به تولید کنندگان داخلی یاری برساند.

نباتی اظهارداشت: در این مورد بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان مرکزی تامین اجتماعی طرحی تشویقی منظور شده مبنی بر این که درصورتی که کارگاه‌های تولیدی بتوانند از دانش آموختگان دانشگاهی فارغ التحصیل در سال ۹۷ که در یک سال گذشته قبل از تاریخ درخواست بدون یک سال سابقه بیمه باشند از معافیت پرداخت بیمه‌ای سهم کارفرما بهره‌مند شوند.

وی افزود: تامین اجتماعی استان ۷۱۸ هزار نفر بیمه شده اصلی را تحت پوشش خدمات خود دارد که جمعیتی در حدود ۲ میلیون و صد هزار نفر اعم از افراد تبعی و کلیه مخاطبین از این خدمات برخوردارند و در حقیقت ۴۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار