رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز: ازدحام برخی مشاغل در معابر شهر به ترافیک نیز دامن می‌زند و به صنعت گردشگری نیز آسیب می‌رساند.
کد خبر: ۶۲۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 10 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: کم بازارچه داریم که وانت‌های دوره‌گرد نیز در بلندگو داد می‌زنند که بدو بیا هندونه ببر. در محله ما که شهرکی در شمال شیراز است تا آنجا که می‌دانم 5 بازارچه میوه و تره‌بار وجود دارد. یکی هم که ابتکارش از تجمع چند وانت گرفته شده که در زمین خالی کنار درمانگاه اتراق کرده‌اند. به تناقض قیمت‌هایشان کاری ندارم یا اینکه محصولات خوب دارند یا بد اما ریخت و قیافه این قسمت از شهرک را حسابی به هم ریخته‌اند، انگار که جاده سر راهی باشد.

به هر حال اینها هم باید نان بخورند اما بهتر آن است که در یک مکان منسجم سامان‌دهی شوند تا با اصول کلان‌شهری به شهروندان خدمات مناسب ارائه کرده و به سایر حوزه‌های شهری لطمه نزنند.

خیابانی برای غذا

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با تاکید بر اهمیت ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی به خبرنگار فارس می‌گوید: شهرداری شیراز تصمیم دارد تا یکی از خیابان‌های این شهر را به «خیابان غذا» تبدیل کند.

محمد حسن‌پور می‌افزاید: بدین ترتیب، بارفروشان و دست‌فروشان در این خیابان سامان‌دهی می‌شوند و با نظارت سازمان‌های متولی به فعالیت می‌پردازند.

وی ایجاد مشاغل مزاحم را از پیامدهای مهاجرت به شهر می‌داند و بیان می‌کند: حضور دست‌فروشان و بارفروشان در شیراز خوشایند نیست و نباید اجازه داد تا سلامت 2 میلیون شهروند شیرازی با مشاغل مزاحم به خطر بیفتد.

 

آشفتگی در سیمای شهر

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با انتقاد از ایجاد میدان‌های میوه و تره‌بار در نقاط مختلف شهر عنوان می‌کند: وجود این میدان‌ها از ورود سرمایه‌گذاران برای ایجاد مجتمع‌های بزرگ تجاری جلوگیری می‌کند و سیمای شهر را نیز دچار آشفتگی می‌کند.

حسن‌پور ادامه می‌دهد: طراحی توسعه میدان مرکزی میوه و تره‌بار کنونی به اتمام رسیده است و تا یک ماه آینده مراحل اجرایی توسعه آن نیز کلید می خورد.

وی اضافه می‌کند: قرار است تا در زمینی متعلق به شهرداری به مساحت 500 هکتار و در کنار منطقه ویژه اقتصادی 400 هکتار به ساماندهی مشاغل اختصاص داده شود.

لطمه به گردشگری

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به ارائه راهکارهای نو برای سامان‌دهی مشاغل در شهر عنوان می‌کند: ایجاد این ایده‌ها برای راه‌اندازی بازارهای تخصصی همچون محصولات کشاورزی، علاوه بر رفع نیاز شهروندان به صورت مطلوب در جذب سرمایه‌گذار نیز تاثیر بسزایی دارد.

سولماز دهقان ادامه می‌دهد: مشاغل مزاحم به معنای حضور در نقاط مختلف شهر به عنوان عرضه محصولات است که مضرات آن بیش از فواید آن است و آلودگی بصری را در شهر افزایش می‌دهد.

وی ورودی شهر را ویترین شهری می‌داند و بیان می‌کند: ازدحام برخی مشاغل در معابر شهر به ترافیک نیز دامن می‌زند و به صنعت گردشگری نیز آسیب می‌رساند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار