معاون تبلیغات و ارتباطات حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت:ساخت سریال حضرت شاهچراع(ع) بین برخی مسئولان پاس‌ کاری می‌شود چون می خواهند از زیربار بحث مالی شانه خالی کنند.
کد خبر: ۶۲۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 10 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین احمد سلامی، سه ‌شنبه در نشست کمیته ارتباطات و اطلاع ‌رسانی دهه کرامت بیان کرد: ساخت سریال حضرت شاهچراع(ع) بین برخی مسئولان پاس‌ کاری می‌شود چون می خواهند از زیربار بحث مالی شانه خالی کنند.
وی ادامه داد: این تعلل در حالی روی می‌دهد که ساخت این سریال نقش بسزایی در معرفی حضرت شاهچراغ(ع) دارد و این تجربه را در مورد حضرت شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع) نیز مشاهده کردیم.
مزار حضرت احمد بن موسی معروف به شاهچراغ برادر امام هشتم شیعیان جهان در شیراز است.
هشتم شهریور 95 عضو شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا گفت: سریال تلویزیونی احمدبن موسی شاهچراغ (ع) با همکاری و مشارکت شهرداری شیراز، صدا و سیما و تولیت شاهچراغ (ع)، در استان فارس تولید خواهد شد.
محمدرضا هاجری در حاشیه یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه این شورا در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در صورت تنظیم تفاهم نامه بین شهرداری شیراز، صدا و سیما و تولیت شاهچراغ (ع)، در اوایل مهرماه 95 با حضور رئیس سازمان صدا و سیما شاهد امضای قرارداد ساخت سریال احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز خواهیم بود.
وی بیان داشت: برآورد اولیه هزینه ساخت این سریال 270 میلیارد ریال است و قرار است در 24 قسمت تهیه شود و برای کارگردانی این مجموعه تاریخی با داوود میرباقری نیز صحبت هایی شده است.
او اظهار کرد: دانشکده حدیث شهر ری هم عهده دار تهیه دانشنامه حضرت شاهچراغ (ع) شده که قرار است در نوشتن فیلمنامه به آن استناد شود.
هاجری افزود: همچنین مقرر شده تصویربرداری این سریال در یکی از روستاهای استان فارس انجام شود و پیش بینی می شود ساخت آن حدود چهار سال به طول انجامد.
وی همچنین بیست و نهم آذر 95 گفته بود: جلسات هماهنگی تولید سریال شاهچراغ(ع) برگزار و تفاهم ‌نامه اولیه تولید این سریال در فارس منعقد شده و به یاری خدا تولید این سریال فاخر همین امسال(95) به نتیجه خواهد رسید.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین بیان کرده بود که هزینه تولید این سریال را در بودجه ۹۶ این شورا خواهیم دید، بودجه اولیه‌ای که برای تولید این سریال مورد نیاز است ۲۰ میلیارد تومان است که البته این مبلغ میان مردم و دستگاه‌های مختلف تقسیم خواهد شد.
وی اضافه کرد: شهرداری شیراز ۲۵ درصد از این بودجه، صدا و سیما ۲۰ درصد، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ۱۵ درصد برعهده گرفته اند و ۴۰ درصد از بودجه را از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین خواهیم کرد.

** برنامه های دهه کرامت
سلامی در ادامه این نشست با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی دهه کرامت در حرم شاهچراغ (ع) بیان داشت: هدف این کار تداوم و استمرار برنامه‌ها و برنامه‌ریزی در طول سال و ارتباط ماهانه و فصلی با کمیته‌های دهه کرامت است.
معاون تبلیغات و ارتباطات حرم حضرت شاهچراغ(ع) افزود:از ظرفیت‌های حرم شاهچراغ (ع) برای برگزاری دهه کرامت استفاده می‌شود که در برنامه پیاده ‌روی حرم شاهچراغ (ع) نزدیک به 6000 نفر در حرم گرد هم جمع می‌شوند، افزون بر این برنامه زیارت‌ اولی‌ها را در دستور کار داریم.
سلامی افزود: افراد محله‌های حاشیه ‌نشین نیز با اختصاص روزانه چند دستگاه اتوبوس بدین منظور، به زیارت حرم شاهچراغ (ع) مفتخر می شوند.
همچنین مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی دهه کرامت در فارس در این نشست ابراز داشت: در نظر داریم با ساختارشکنی در کنار تمام این تلاش‌های معمول و ارزشمند رسانه ‌ها تحت یک عنوان دور هم جمع شویم و در قالب کاروان رسانه‌ای، عکاسان و خبرنگاران و سردبیران متخصص را با وسیله نقلیه در میان مردمی ببریم که در جشن‌های دهه کرامت شرکت می‌کنند.
سید علی اصغر محدث افزود: همچنین حضور در جمع فعالان هنری و ادبی که در دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی، ادبی هنری، قرآن و عترت، سرود، تئاتر و... را در میان مردم اجرا می کنند، از اهم برنامه‌های ستاد اطلاع‌رسانی این دهه است.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: کاروان رسانه‌ای دهه کرامت باید بگونه‌ای فعالیت کند که همگان بدانند جشن‌های مردمی مذهبی و فرهنگی اهمیتی ویژه دارد.
وی همچنین به میزبانی استان فارس در جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم شب های شعر رضوی در محلات و با حضور مردم در دستور کار است.
محدث ادامه داد: وظیفه رسانه این است که تمام برنامه هایی که برای تربیت روح و معنویت و اندیشه انسان هاست و علم و پژوهش را می طلبد، به مردم واگذار کند؛ چرا که مسئولان بیش از ظرفیت خود برای بزرگداشت دهه کرامت تلاش می‌‌کنند.
فاصله بین میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) که از یکم تا یازدهم ذیقعده است به نام دهه کرامت نامگذاری شده است وششم ذیقعده به بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)‌ اختصاص دارد.
دهه کرامت در سال 97 از 24 تیر ماه تا سوم مرداد و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)29 تیر ماه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار