عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی استان فارس گفت: با استقرار ترمینال کانتینر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، کالاها بارگیری و برای صادرات پلمپ می‌شود که با این کار خسارات ناشی از جابجایی مجدد کالا و هدر رفت آن به حداقل می‌رسد.
کد خبر: ۶۲۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 10 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: امروز در آیینی با حضور اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی فارس، هیئت‌مدیره گروه کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، مرکز دپو کانتینری صادرات و واردات در استان فارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز راه‌اندازی شد.

معاون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در این آیین اظهار داشت: برای رشد صادرات و تسهیل تجارت استان به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و کم کردن زمان درخواست مشتری هستیم که موضوع مهم بارگیری، ارسال و تحویل کالا به کشتی در بندرها از اهداف ما در بخش صادرات استان است.

یلدا راهدار افزود: کاهش قیمت تمام‌شده مهم‌ترین تأثیر این مرکز در صادرات استان است که با برنامه‌ریزی منظم و دقیق و همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌ها می‌توانیم کارکرد این مرکز را افزایش داد.

وی گفت: در حال حاضر بخش عمده کالاهای صادراتی از طریق جاده به سمت مناطق مرزی ارسال می‌شود که نکته حائز اهمیت در بخش صادرات فارس خارج شدن کالا از استان و اظهار گمرکی آن‌ها در استان‌های مرزی است که این موضوع میزان صادرات استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مشاور استاندار فارس بابیان این‌که این مرکز می‌تواند به استان‌های هم‌جوار نیز خدمات کانتینری ارائه کند، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق خدمات این مرکز را اطلاع‌رسانی کرد و ما در اتاق بازرگانی فارس اطلاع‌رسانی از وجود این مرکز را برای فعالان اقتصادی استان ازجمله شرکت‌های بزرگ استان مانند فولاد پارسیان، سیمان و سایر استان‌های هم‌جوار مانند بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و یزد خواهیم داشت.

راهدار ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های موجود و استقرار این دپو کانتینر، موجب کاهش زمان در تشریفات گمرکی و انجام عملیات بارگیری و پلمپ کالا در همین مرکز می‌شود که درنهایت اقدامی مهم در جهت تسهیل شرایط صادرات از استان است.

کاپیتان زحمتکش، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی شعبه شرکت کشتیرانی هوپاد دریا در استان فارس خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این شعبه امکان دریافت ترخیص کشتیرانى، سپردن چک ضمانت، دریافت و پرداخت صورت‌حساب‌های حمل دریایى در استان فارس فراهم می‌شود.

دپو کانتینری راهگشای صادرات

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی استان فارس گفت: با افتتاح دپوی کانتینر، دسترسی سریع و آسان به کانتینر در شیراز امکان‌پذیر شده است.

خسرو فروغان افزود: با استقرار ترمینال کانتینر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، کالاها بارگیری و برای صادرات پلمپ می‌شود که با این کار خسارات ناشی از جابجایی مجدد کالا و هدر رفت آن به حداقل می‌رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان فارس واردات و صادرات دارد و در هر دو بخش از کانتینر استفاده می‌کند، راه‌اندازی این مرکز برخی از هزینه‌های اضافی ازجمله بازگشت کانتینرهای خالی از بندر به داخل استان را حذف می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی استان فارس بیان کرد: درگذشته کالاهای صادراتی از استان فارس به استان‌های مرزی ازجمله بندرعباس و بوشهر ارسال می‌شده که عمده تجار و بازرگانان اظهارنامه‌های خود را از آن استان‌ها اعلام می‌کردند و همین موضوع باعث می‌شد کالاها و محموله‌های صادراتی استان جز آمار صادرات فارس محسوب نشود.

فروغان ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در منطقه ویژه ازجمله گمرک، عملیات ترخیص، نزدیکی به شهرک صنعتی، راه‌اندازی این مرکز دپو کانتینر می‌تواند راهگشای صادرات باشد و عمده کالاهای صادراتی در همین مرکز اظهار و ارسال شود.

وی مطرح کرد: علاوه بر این با راه‌اندازی این مرکز در آینده شاهد افزایش آمار صادرات استان و واقعی‌تر شدن آمارها در این زمینه خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار