مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی دهه کرامت در فارس گفت: برای نخستین بار در کشور کاروان رسانه‌ای دهه کرامت راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 11 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سید علی‌اصغر محدث مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی دهه کرامت در فارس در نشست کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه کرامت با اشاره به راه‌اندازی کاروان رسانه‌ای دهه کرامت برای نخستین بار در کشور، تصریح کرد: راه‌اندازی این کاروان یک کار خلاقانه بوده و همت تازه و متخصصانه اهالی رسانه، مطبوعات و خبرگزاری‌ها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه، در این خصوص به سراغ همه دست اندرکاران جشن‌های دهه کرامت خواهیم رفت، ادامه داد: در این ایام و به مناسبت دهه کرامت خبرنگاران و عکاسان خبری اقدام به تهیه خبر، مصاحبه و گزارش می‌کنند که امسال در نظر داریم با یک ساختارشکنی در کنار تمام این تلاش‌های ارزشمند، در قالب کاروان رسانه‌ای عکاسان خبرنگاران و سردبیرانی که متخصص هستند تحت یک عنوان دور هم جمع شده و با یک وسیله نقلیه واحدی در میان کسانی به جز برگزار کنندگان و مسئولان اجرایی و کسانی که اتاق فکر تولید می‌کنند، برویم.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی دهه کرامت در فارس با بیان اینکه انعکاس اخبار و برنامه‌ها، مصاحبه و اندیشه مسئولان به مناسبت‌های مختلف جای خود دارد، تصریح کرد:، اما سعی داریم این بار علاوه بر مسئولان به سراغ کسانی که در دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی، ادبی هنری، قرآنی و عترتی، سرود و تئاتر و برنامه‌های آوا و نوا و رونمایی را در جشن‌های مردمی و در میان مردم در سالن‌ها و جا‌های مختلف اجرا می‌کنند رفته و از نظرات و انتقادات آن‌ها استفاده کنیم.

محدث اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف این کاروان، معرفی دهه کرامت به مردم است و بنا داریم به سراغ کسانی برویم که از دهه کرامت خبر ندارند و نمی‌دانند چرا این دهه را دهه کرامت نامیده‌اند و چه داستانی دارد و چه بازخوردی در آینده خواهد داشت و چرا این اتفاق می‌افتد؟

وی تصریح کرد: کاروان رسانه باید پیش از دهه کرامت فعالیت خود را آغاز کند، و اهالی رسانه باید به آسیب شناسی برنامه‌های سال گذشته بپردازند تا برنامه امسال و سال‌های بعد با کیفیت‌تر برگزار شود.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی دهه کرامت در فارس اظهار کرد: هدف از تشکیل کاروان رسانه به چالش کشیدن برنامه‌های تکراری است.

محدث گفت: باید با درگیر کردن برگزارکنندگان برنامه‌ها آن‌ها را به سمت نوآوری سوق داد و همچنین با آسیب‌شناسی از شعارزدگی پرهیز کرد.

وی بیان کرد: اهالی رسانه به طور تخصصی به این موضوع بپردازند و مردمی شدن مراسم‌های دهه کرامت را از اهداف اصلی جریان رسانه‌ای خود قرار دهند.

معاون تبلیغات و ارتباطات حرم حضرت احمد بن موسی (ع) نیز با بیان اینکه ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع) نقش به سزایی در معرفی حضرت دارد، گفت: به دلایل مالی ساخت آن بین مسئولان پاس کاری می‌شود.

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی دهه کرامت در حرم شاهچراغ (ع)
حجت‌الاسلام احمد سلامی به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی دهه کرامت در حرم شاهچراغ (ع) اشاره و تصریح کرد: هدف این کار تداوم و استمرار برنامه‌ها و برنامه‌ریزی در طول سال و ارتباط ماهانه و فصلی با کمیته‌های دهه کرامت است.

وی ادامه داد: در سطح شهر خلاء جدی فرهنگی وجود دارد، و این مهم نیازمند همراهی اهالی رسانه و پرسشگری آن‌ها از مسئولان است.

سلامی به مشکلات مالی مجموعه‌های فرهنگی و حرم مطهر، اشاره کرد و گفت: برای برگزاری دهه کرامت، از ظرفیت‌های حرم احمد بن موسی (ع) بهره گرفته می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار