فرماندار شهرستان مُهر با اشاره به همجواری این منطقه با منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: بهره مندی این شهرستان از عوارض آلایندگی این منطقه در حال پیگیری است.
کد خبر: ۶۲۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 11 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید محمد موسوی در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان مُهر افزود: در کنار تمام کارهای انجام شده در طول دولت تدبیر امید برنامه های بزرگی نیز داریم که همچنان محقق نشده است.
وی اظهار داشت: از جمله مهم ترین برنامه های در حال پیگیری، دریافت عوارض آلایندگی پارس جنوبی است، ما در احاطه آلایندگی‌های منطقه عسلویه قرار گرفته ایم.
فرماندار شهرستان مهر گفت: بدون شک اثرات مخرب این آلایندگی ها در منطقه ما بسیار بیشتر از برخی از شهرستان های استان بوشهر با فاصله بیش از چند صد کیلومتر است که اکنون از مزایای عوارض آلایندگی بهره‌مند هستند.
موسوی افزود: عوارض آلایندگی حق مردم شهرستان مُهر است و هیچ منطقی نمی‌پذیرد که تنها به دلیل خطوط مرزی استانی و جغرافیایی اهالی این شهرستان با فاصله هوایی کمتر از 11 کیلومتر، این شهرستان از عوارض آلایندگی صنایع مستقر در عسلویه بی بهره باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با پیگیری های صورت گرفته، 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای احداث پل های محور دارالمیزان جذب اعتبار شده است.
فرماندار شهرستان مهر اظهار داشت: طرح ساخت مجموعه ورزشی بزرگ در این شهرستان نیز از اعتبار 150 میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی بهره مند شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه دهیار را می توان مدیر ارشد روستا دانست، اظهار داشت: بیشترین اعتبار ارزش افزوده در کل استان فارس در طول دولت تدبیر و امید وارد شهرستان مهر شده است و به همین دلیل اعتبارات برخی از دهیاری های این شهرستان در این دولت با اعتبار برخی از شهرداری های استان فارس برابری می کرده است و این بدان معنا است دهیاران این روستاها اعتباری به اندازه یک شهرداری را مدیریت کرده اند.
پیش از این، رئیس شورای اسلامی شهرستان مُهر گفته بود: با توجه به اینکه بسیاری از فلرهای(مشعل های) تاسیسات گازی عسلویه برروی کوه مشترک شهرستان مهر و عسلویه قرار دارد و بادهای منطقه جنوب به طور معمول از غرب به شرق است و مسلط به شهرستان مُهر، انتقال آلایندگی عسلویه هویدا و آشکار است.
رضا فرامرزنسب افزود: مدارکی در دست است که آلودگی های عسلویه بیماری های زیادی برای انسان ها و محیط جانوری و گیاهی دارد که این آثار به صورت تدریجی است که قطعا بعد از این سالها خود را نشان داده و یا خواهد داد و همه دلایل ذکر شده به وضوح روشن می کند که مردم شهرستان مهر از آلایندگی عسلویه متضرر می شوند ولی متاسفانه در این مدت اقدامی صورت نگرفته و یا ناقص مانده است.
سید محمد احمدی استاندار اسبق فارس خواستار بهره مندی مردم شهرستان مُهر از حق آلایندگی های پارس جنوبی شده بود و در این زمینه گفته بود: شهرستان مُهر براساس مصوبات مجلس، پس کرانه پارس جنوبی است و در حوزه نفوذ عسلویه قرار دارد ، مردم این منطقه از آلایندگی های تاسیسات پارس جنوبی متضرر می شوند اما از مواهب آن بی بهره اند.
سید محمد علی افشانی استاندار سابق فارس نیز با اشاره به این موضوع گفته بود: بحث دریافت عوارض آلایندگی از پارس جنوبی که خواسته مردم و مسوولان شهرستان‌های مُهر و لامرد است یک مساله ملی و فرا استانی است و باید جلساتی بین استان فارس و بوشهر با حاکمیت ملی برگزار شود و در سطح ملی تصمیم‌گیری شود که با جدیت آن را پیگیری خواهیم کرد.
شهرستان گرمسیری مُهر در فاصله 330 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار