احمدی سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس:امسال 8 هزار نفر کمبود نیرو در آموزش‌وپرورش داریم، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های جدی ما کم کردن نیروهای اداری است، ضمن اینکه مدرسه محوری را در اولویت قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۶۲۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 12 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: اسماعیل تبادار در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان فارس با انتقاد از وضعیت برخی از مدارس غیرانتفاعی و عدم رعایت فضای آموزشی استاندارد در آن اظهار داشت: در یکی از نقاط شیراز گاهی به اسم مدرسه گویی یک قفس درست کرده و بچه‌ها را در آن قرار داده‌اند و بر سَر در این خانه‌ها نیز عکس‌های رنگارنگ دانش آموزان را زده‌اند که چندین رتبه برتر کنکور ازاینجا بوده و معلوم نیست در چنین فضایی که حیاطش 50 یا 80 متر بیشتر نیست، چگونه این‌همه عملیات برجسته آموزشی انجام می‌شود!

*گرفتن فضای بازی و تحرک از بچه‌ها

وی با بیان اینکه دغدغه ما ایجاد فضای آموزشی استاندارد برای دانش آموزان است، تصریح کرد: انتظار بنده این است که برای کسانی که می‌خواهند فضای آموزشی تأسیس کنند، محدودیت زمانی اتخاذ شود تا در یک بازه زمانی خاص فضای آموزشی را ساخته و شروع به فعالیت کنند، ضمن اینکه تمام استانداردهای فضای آموزشی نیز مطابق با ضوابط آموزش‌وپرورش در آن رعایت شود به‌طوری‌که فضای بازی و تحرک بچه‌ها گرفته نشود.

*عدم رعایت عدالت آموزشی

مقام عالی دولت در استان فارس همچنین رعایت عدالت آموزشی را خواستار شد و اظهار داشت: زمانی که معلمان نخبه و باتجربه در مدارس بالای شهر (از میدان امام حسین (ع) به بالا) به کار گرفته می‌شوند، خُب طبیعی است که اولیای دانش آموزان خودشان را به آب‌وآتش می‌زنند که فرزندانشان را در این مدارس ثبت‌نام کنند، بنابراین باید عدالت آموزشی را رعایت کرد و تمام نقاط شهر را یکسان دید.

استاندار فارس خطاب به مدیرکل آموزش‌وپرورش گفت: تمام درد بنده این است که شما کاری کنید که متقاضیان تأسیس مدارس، فضای استاندارد بسازند.

تبادار همچنین خواستار اعمال‌نظر کارشناسی دقیق در واگذاری املاک آموزش‌وپرورش شد و افزود: در واگذاری و فروش املاک آموزش‌وپرورش باید این مسئله مشخص شود که آیا این املاک موردنیاز این سازمان هست یا نه و پس‌ازآن اقدام به این کار کرد.

*مهلت 2 هفته‌ای برای تعیین تکلیف املاک آموزش‌وپرورش

وی با انتقاد از عدم سنددار بودن بسیاری از املاک آموزش‌وپرورش استان فارس نیز گفت: بسیار بَد است که از حدود 7 هزار ملک آموزش‌وپرورش تنها حدود 2 هزار ملک آن سنددار است که باید هر چه سریع‌تر این موضوع در دستور کار قرارگرفته و تعیین تکلیف شود.

تبادار برای تعیین تکلیف و سنددار کردن املاک بدون سند آموزش‌وپرورش یک مدت 2 هفته‌ای تعیین کرد و افزود: پس از 2 هفته باید گزارش دهید که چه اقدامی در این خصوص انجام‌شده تا مشکلات احتمالی نیز در این راستا و در کمیسیون ماده 5 حل‌وفصل شود.

استاندار فارس تأکید کرد: بنده روی مسائل آموزش‌وپرورش حساسیت خاصی دارم و حتماً باید مصوبات قبلی شورا نیز مورد حلاجی و بررسی قرار گیرد تا بدانیم چه اقداماتی در شورای آموزش‌وپرورش انجام شده است.

*کمبود 8 هزار نیرو در آموزش‌وپرورش

احمدی سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس نیز در این نشست که دستور آن تعیین تکلیف املاک آموزش‌وپرورش و سنددار کردن، فروش یا اجاره و واگذاری آن به بخش غیردولتی بود، در سخنانی اظهار داشت: ما یک سری اموال غیرمنقول داریم که باید تبدیل به احسنت شود چراکه فضای آموزشی کافی نداریم.

وی با بیان اینکه امسال 8 هزار نفر کمبود نیرو در آموزش‌وپرورش داریم، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های جدی ما کم کردن نیروهای اداری است، ضمن اینکه مدرسه محوری را در اولویت قرار خواهیم داد.

این مقام مسؤول افزود: امسال به دلیل کمبود نیرو مجبور به افزایش نسبت دانش‌آموز به معلم خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار