مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت:براساس آمار موجود استان فارس در طرح بیمه سلامت ایرانیان چهار درصد از میانگین کشوری بالاتراست و جمعیت فارس بیشترین خدمات را از این بیمه دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۶۲۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 12 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: طاهر موهبتی در حاشیه سفر به شیراز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود 40 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد دو میلیون و 700 هزار نفر آن در استان فارس هستند.

وی با اشاره به طرح بیمه رایگان سلامت در کشور افزود: هم اکنون حدود 34 میلیون نفر از این خدمت در کشور بهره‌مند می‌شوند و توقف آن را به شدت تکذیب می‌کنم زیرا همواره تلاش داریم بیمه رایگان ادامه یابد و افرادی که تمکن مالی ندارند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان تصریح کرد: براساس آمار موجود استان فارس در طرح بیمه سلامت ایرانیان چهار درصد از میانگین کشوری بالاتراست و جمعیت فارس بیشترین خدمات را از این بیمه دریافت می‌کنند.

وی به ارائه آماری از آخرین وضعیت بدهی بیمه سلامت ایرانیان در کشور اشاره کرد و گفت: مبلغ کل این بدهی هفت هزار و 500 میلیارد تومان است که از ابتدای امسال توانسته‌ایم مطالبات داروخانه‌های خصوصی را به روز و بخشی از مطالبات مراکزدرمانی دولتی را نیز همانند مطالبات داروخانه پرداخت کنیم.

موهبتی تصریح کرد: در بخش دانشگاهی مطالبه‌ها از 13 ماه به هشت ماه کاهش و مطالبات داروخانه‌ها نیز به روز شده است و می‌کوشیم مطالبات پزشکان خانواده هر ماه به روز باشد.

مدیرعامل بیمه سلامت در مورد پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: معتقدیم این طرح باید به صورت فراگیر در کشور اجرایی شود و در این راه نیز سازمان بیمه سلامت کمک یار اجرای این طرح است.

وی به طرح هم‌پوشانی دفترچه‌های بیمه اشاره کرد و گفت: به دنبال حذف هم‌پوشانی‌ها هستیم و در این زمینه نیز تمام سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تامین اجتماعی، کمیته و نیروهای مسلح از سیستم یکپارچه استفاده می‌کنند و هم اینک در 580 بیمارستان کشور افراد تحت پوشش بیمه سلامت بدون استفاده از دفترچه می‌توانند خدمات بیمه‌ای دریافت کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان به افزایش جمعیت بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت اشاره کرد وگفت: هیچ یک از داروهای بیماران خاص را از پوشش بیمه‌ای خارج نکرده‌ایم و 90 درصد هزینه‌ها از سوی این بیمه پرداخت می‌شود ولی همچنان با کمبود بودجه مواجه هستیم.

موهبتی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر اینکه بیماران متابولیک، پروانه‌ای و اوتیسم تحت پوشش بیمه‌ای بیماران خاص قرار گرفته‌اند ادامه داد: ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب‌العلاج جدید نیازمند تامین منابع مالی است و چنانچه منابع مالی تامین نشود ارائه خدمت به این گروه بیماران با چالش مواجه می‌شود.

وی افزود: 66 هزار نفر از بیماران خاص در کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان هستند که سالانه یک هزار میلیارد تومان برای درمان آنان پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار