نماینده ولی فقیه در استان فارس:اگر می‌خواهیم مردم وارد این عرصه شوند و یاری رسان باشند، باید در عرصه مدیریت به خودمان بنگریم و ببینیم آیا می توانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم؟
کد خبر: ۶۲۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 12 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با مدیران و معاونین اداره آبفا استان فارس افزود: گاهی الگوهای خارج از کشور می‌تواند الهام بخش باشد، با وجود این باید آن روش‌ها را با الگوهای بومی خود یکی کنیم تا مردم راحت تر با ما تعامل کنند.
وی اظهار داشت: وقتی سبک و الگوی جدید به کار می‌رود طبیعتاً مقاومت و تعارض‌هایی به وجود می‌آید؛ بنابراین از تجارب جهان استفاده کنیم ولی بومی و مانوس به فرهنگ خودمان باشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه هر گاه موضوعی به مساله مردم و دولت تبدیل شد، آن مساله حل می‌شود، افزود: مدل رفتاری خان‌سالارانه بر ما هست و با ما نیست و باید تغییر پیدا کند. اگر این مدل را تغییر ندهیم، مردم آن را تغییر می‌دهند.
وی گفت: بیش از 10 سال است که همه می دانیم باید الگوی مصرف آب را بهینه کنیم؛ اما به نظر می‌رسد پاسخ لازم را نمی‌گیریم که نشان می‌دهد جایی از کار ما گیر دارد که پاسخی نمی‌گیریم.
آیت الله دژکام اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مردم وارد این عرصه شوند و یاری رسان باشند، باید در عرصه مدیریت به خودمان بنگریم و ببینیم آیا می توانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم؟
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه نوع تعامل ادارات و دولتی‌ها با مردم مدلی قدیمی و حتی باستانی است، افزود: نوع ارتباطات و مدل رفتاری ما مربوط به دوره ارباب رعیتی و خان سالاری است و همین موضوع سبب می‌شود مردم با بدنه ادارات ارتباط برقرار نکنند.
وی خاطرنشان کرد: انقلابی که در بیرون انجام دادیم هنوز در درون ما نهادینه نشده است؛ به عنوان مثال در برخورد با مسائل و مشکلات جامعه مثل بحث قاچاق، مصرف بهینه آب، چاه‌های غیرمجاز و... می‌گوییم گوشش را باید برید؛ درحالیکه این ادبیات مربوط به دوران قدیم است.
امام جمعه شیراز ابراز داشت: در رده عالی کشور رهبر انقلاب می فرمایند ما به مردم نزدیک می‌شویم و همین کار را می‌کنند یا در قضایای اخیر رئیس جمهور همین کار و رفتار را از خود نشان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار