پایان هفته را در طبیعت بکر روستای زرین دشت بگذرانید
کد خبر: ۶۲۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ 12 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت‌های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

 روستای زرین دشت است که در ۴۰ کیلومتری جنوب فیروزکوه و ۱۲۰ کیلومتری تهران واقع شده است.

این روستا به دلیل زیبایی خاصی که در مناظر طبیعی خود دارد، در فصول بهار و تابستان که هوا گرم است مورد استقبال طبیعت دوستان و گردشگران قرار می‌گیرد و مطمئن باشید که از سفر به این روستا خاطراتی خوب و تکرار ناشدنی برای شما به جا خواهد ماند.

پایان هفته را در بوستان بدون دخانیات شیخ هادی سپری کنید

 

یکی از زیبایی‌های روستای زرین دشت، رودخانه حبله رود است که جاذبه خاصی دارد و از دیگر جاذبه‌های آن نیز می‌توان به چشمه‌های آب معدنی مانند خمده و دریابک اشاره کرد که بر اساس گفته کارشناسان آب این چشمه‌ها خواص درمانی نیز دارند.

روستای زرین دشت دارای چهار بخش مزداران، آتشان، دهگردان، انزاها است و هر کدام از این بخش‌ها نمادی از زیبایی‌های خداوند است و روستای مزداران مرکزیت این بخش را بر عهده دارد.

تشریح موقعیت آب و هوایی روستای زرین دشت
آب و هوای روستای زرین دشت معتدل و از آلودگی هوا به دور است و در فصل بهار و تابستان میوه‌های خوش آب و رنگ و خوشمزه در این روستا به وفور یافت می‌شود و گردشگران را با طبیعت بکر و ناب و سرسبز خود سر ذوق می‌آورد.

روستای سرسبز زرین دشت جزء مناطق آباد و زیبای بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه و از آبادی‌های میان کوهی است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است.

انواع میوه‌های آلبالو، گیلاس و توت در باغ‌های روستای زرین دشت وجود دارد و همچنین در برخی از باغ‌ها نیز گردوی با کیفیت یافت می‌شود و نیاز مردم محلی روستا از محصولاتی که خودشان تولید می‌کنند، تامین می‌شود و البته تولید و فروش گردو بخش اعظم درآمد اهالی روستا را تامین می‌کند.

پایان هفته را در بوستان بدون دخانیات شیخ هادی سپری کنید

بافت تاریخی روستای زرین دشت عامل جذب توریست به این منطقه
در روستای زرین دشت جاهای دیدنی و تاریخی بسیاری وجود دارد و فصل بهار و تابستان مردم از شهرهای مختلف برای هواخوری و گشت و گذار به این روستای سرسبز سفر می‌کنند.

تعطیلات پایان هفته معمولا از روزهای پرترافیک و شلوغ روستای زرین دشت به شمار می‌آید و تهرانی‌ها و حتی مردم از دیگر شهرها برای سپری کردن ایام فراغت خود در این روستا حضور می‌یابند.

پایان هفته را در بوستان بدون دخانیات شیخ هادی سپری کنید


برای دیدن طبیعت زیبای روستای زرین دشت کافی است اراده کنید و قدم در جاده تهران_فیروزکوه بگذارید. بعد از گذشتن از شهرهای دماوند،آبسرد،جابان و سربندان از ۲ تونل که عبور کرده و سپس با توجه به تابلوی (به سمت زریندشت ) با طی کردن مسیری 18 کیلومتری و عبور از روستای انزاها به روستا وارد شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار