وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر لزوم شفافیت در کشور گفت: ما نمی‌توانیم به بهانه‌های مختلف کسی را که فساد می‌کند، پوشش حمایتی بدهیم و پس‌ازآن، این موضوع را به‌حساب نظام اسلامی بگذاریم.
کد خبر: ۶۲۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 12 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدجواد آذری جهرمی بعدازظهر امروز در جمع نخبگان استان فارس در عرصه فناوری و کسب‌وکارهای نوین، شفافیت اداری را لازمه سرعت گرفتن کارها عنوان کرد و با بیان اینکه پی گیر دسترسی آزاد به اطلاعات هستیم، اظهار داشت: مسیر پیش روی ما مسیر شفاف‌سازی است و در کشور افشاگری بسیاری انجام‌شده اما باید بتوانیم شفاف‌سازی کنیم چراکه ما متولی بیت‌المال هستیم.

وی افزود: بیت‌المال متعلق به همگان است و وقتی‌که متعلق به همه باشد یعنی باید 160 میلیون چشم بر آن نظارت کند و هیچ دلیلی نیز جز موارد استراتژیک و امنیتی و نظامی که آن‌هم در موارد محدودی است، برای جلوگیری از این نظارت پذیرفته نیست.

*حمایت از دزد به بهانه امنیت ممنوع!

این مقام مسؤول ادامه داد: اگر بیت‌المال مطرح شد، همه باید بر آن نظارت کنند و به بهانه امنیت و موضوعات مختلف و اینکه فلانی متصل به فلانی است و اگر مطرح شود نظام آسیب می‌بیند و نباید شفاف‌سازی کرد، حرف غلطی است چراکه بنا به گفته امیرالمؤمنین و برداشتی که از آن می‌توان کرد، آبروی دزد را باید برد تا آبروی نظام اسلامی حفظ شود.

وزیر فناوری ارتباطات و اطلاعات تأکید کرد: ما نمی‌توانیم به بهانه‌های مختلف کسی را که فساد می‌کند، پوشش حمایتی بدهیم و پس‌ازآن، این موضوع را به‌حساب نظام اسلامی بگذاریم.

بُت درون را بشکنیم

آذری جهرمی تأکید کرد: اگر به نظام اسلامی اعتقادداریم باید بت درون خود را شکسته، به مردم تعظیم کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم و نظام شفافیت را راه‌اندازی کنیم؛ اگر این شفافیت انجام شد، بسیاری از موانع رشد برداشته می‌شود و با سرعت بیشتری کار را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ما در ایجاد شفاف‌سازی جدی هستیم و دنبال افشاگری نیستیم، گفت: پرچم‌دار شفافیت و مبارزه با فساد، مقام معظم رهبری است که سال‌ها پیش این موضوع را مطرح کردند و معلوم نیست با چه ادبیاتی باید بگویند تا ما متوجه شویم که فساد با دزد دزد کردن حل نمی‌شود بلکه با شفافیت حل خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: ما کارها را در چهارچوب نظام و دولت الکترونیک پیش خواهیم برد و شما نیز اگر مسوولان را دوست دارید از آنان انتقاد و اگر دوست ندارید، آنان را به امید خدا رها کنید!

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش‌های حاضران در جلسه با بیان اینکه در استان فارس 600 شرکت دانش‌بنیان داریم که 100 شرکت آن فعال است که در حوزه آی تی و آی سی تی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: نقص‌های بسیاری در فارس داریم اما مغزهای بسیاری نیز وجود داردکه این نقص‌ها را می‌توان با همان مغزها برطرف کرد.

*رشد رتبه ایران در شاخص های کارآفرینی

این مقام مسؤول با اشاره به موفقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: رتبه ایران در شاخص‌های کارآفرینی 10 رتبه رشد کرده که عمدتاً نتیجه کار شرکت‌های دانش‌بنیان است چراکه به‌صراحت می‌گویم که در حاکمیت اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است.

وی از نوشتن طرحی با همکاری 6 دستگاه برای بهبود فضای کسب‌وکار تحت عنوان طرح نوآفرین خبر داد و گفت: شرکت‌های کسب‌وکار نوپا در این طرح موردحمایت دولت قرار خواهند گرفت و تابه‌حال مشکلات ثبت، بیمه، مالیات و... را حل‌وفصل کرده‌ایم.

آذری جهرمی همچنین گفت: پارک اقتصادی می‌تواند در تمام استان‌ها ثبت شود چراکه یک جغرافیای مجازی است که شرکت‌ها می‌توانند فعالیت خود را در آن انجام دهند، البته مانند پارک علم و فناوری نیست.

این مقام مسؤول از تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه کسب‌وکارهای نوین خبر داد و اظهار داشت: این صندوق در گستره استانی نیز دیده‌شده است و برای تأمین منابع مالی، مراحل رشد کسب‌وکار نوپا مشخص است که وام‌هایی با درصد کم برای رشد ایده پرداخت خواهد شد اما برای سرمایه‌گذاری کلان به وی سی (صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر) ارجاع داده می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار