امام‌جمعه شیراز: متأسفانه روش‌های علمی صیانت از آب به کار گرفته نمی‌شود، چراکه با توصیه تنها نمی‌توان کار را پیش برد و باید در این عرصه از جوانان نخبه و خوش‌فکر با ابزارهای علمی بهره برد تا مصرف آب را به حداقل رساند.
کد خبر: ۶۲۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 14 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه در ابتدا با توجه به فصل گرما، به مشکل کم آبی اشاره کرد و با درخواست خاضعانه از مردم برای مدیریت مصرف آب، اظهار داشت: امروز که منابع آبی کشور محدود است، نیاز به مدیریت مصرف داریم و مردم خودشان باید این مدیریت را اعمال کنند، ضمن اینکه مسؤولان نیز وظایفی را باید عهده‌دار شوند.

*روش علمی صیانت از آب نداریم

وی افزود: متأسفانه روش‌های علمی صیانت از آب به کار گرفته نمی‌شود، چراکه با توصیه تنها نمی‌توان کار را پیش برد و باید در این عرصه از جوانان نخبه و خوش‌فکر با ابزارهای علمی بهره برد تا مصرف آب را به حداقل رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه مصرف آب در نظام صنعتی، کشاورزی و حتی شُرب، مُسرفانه است، تصریح کرد: آبفا سال‌ها است که می‌خواهد پساب فاضلاب را به بخش صنعت دهد اما هنوز برخی واحدهای صنعتی از آب شُرب استفاده می‌کنند.

امام‌جمعه شیراز افزود: در عرصه مصرف آب نیاز به یک نگاه عالمانه دانش‌بنیان داریم، ضمن اینکه مجموعه نظام‌مهندسی و تأسیسات نیز در معماری منازل باید روش‌های مصرف بهینه را با به‌کارگیری ابزارآلات جدید، اعمال کنند.

*مدیران فاصله خود با مردم را کم کنند

دژکام در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فعلی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نیاز امروز کشور همدلی و همراهی مردم و مسؤولان است و مدیران باید قلبا به مردم خدمت کنند و سهل‌انگاری در کار نداشته باشند.

وی ادامه داد: فاصله زندگی مدیران با مردم باید کم شود و این احساس در مردم به وجود آید که مدیران جهادی وارد عرصه شده‌اند و هر چه از دستشان برمی‌آید در جهت خدمت به مردم انجام می‌دهند.

*رفتار منافقانه و مؤمنانه

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تشریح رفتار منافقانه و مؤمنانه خاطرنشان کرد: کسی که باوجود گرفتاری مردم و مشکلات اقتصادی بسیار، پول و سکه جمع می‌کند و در 2 روز 20 میلیارد تومان به جیب می‌زند، درحالی‌که کارگران از کار بیکار می‌شوند، یک منافق است که از حق مردم رانت می‌خورد.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از قرآن مجید در وصف ویژگی‌های منافقان، افزود: منافقان معمولاً زبان‌تیزی هم دارند و چنان حق‌به‌جانب سخن می‌گویند که همگان فکر می‌کنند باید به آنان گوش دهند.

دژکام به رفتار مؤمنانه نیز اشاره کرد و گفت: در برابر منافق دروغ‌گو، انسان مؤمن می‌داند که خدا برای او کافی است، بنابراین در سختی‌ها تحمل می‌کند زیرا می‌داند که حرفش حق است و روزی نتیجه این پایداری را خواهد دید و در این روز منافقان نیز روسیاه خواهند شد و چهره حقیقی‌شان هویدا می‌شود.

وی ادامه داد: در قرآن کریم 2 گروه معرفی شده‌اند؛ یکی انسان‌هایی که رفتار پیامبرگونه دارند و مؤمنان واقعی هستند و دیگری کسانی که ادعای مؤمنی دارند اما در عمل رفتارشان پیامبرگونه نیست و دروغ می‌گویند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: کار برای خدا سخت است و هنگامی‌که زمان امتحان پیش می‌آید، منافقان زبانشان باز می‌شود و تحمل سختی‌ها را ندارند.

امام‌جمعه شیراز تأکید کرد: باوجود تمام سختی‌ها امروز ایران اسلامی در یک جایگاه وسیع قرارگرفته حال چه ترامپ و امثال ترامپ قبول داشته باشند و چه نداشته باشند و با توکل به خدا و رفتار متناسب با شرایط زمان، می‌توان به مقصد نهایی دست یافت.

*برکات شاهچراغ(ع)

دژکام همچنین به دهه کرامت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این دهه با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و با میلاد امام رضا (ع) پایان می‌یابد که برنامه‌های مفصلی برای آن تدارک دیده‌شده و از عموم مردم می‌خواهیم که در این برنامه‌ها حضور فعال داشته باشند.

وی همچنین گفت: جمعه آینده روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همگان بدانند اینجا سومین حرم اهل‌بیت (ع) است و تنها خدا می‌داند که به‌واسطه وجود نازنین ایشان، خیر و برکات فراوانی نصیب این شهر و دیار شده اما ما گاهی غافل از آن هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار