مردم روستای بگدانه در منطقه کهمره سرخی یک سال و نیم است که چشم‌انتظار آب شیرین هستند، اما برخلاف انتظار آب‌ شور آن‌ها نیز رو به پایان است!
کد خبر: ۶۳۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 14 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: تغییر شرایط اقلیمی و کمبود بارش در استان فارس، دلیلی بر خشک‌سالی‌های پی‌درپی و بیکار شدن عده‌ی بسیاری از مردم استان شده است؛ چراکه شغل اغلب مردم این استان کشاورزی و باغداری است.

علاوه بر بیکاری عده‌ای، بی‌آبی در روستاها و شهرهای کوچک به معضلی جدی تبدیل‌ شده؛ کمبود آب شیرین در برخی نواحی و خشک شدن چاه‌های آب‌شور آن‌ها، گذراندن تابستان داغ را بسیار سخت کرده است.

بر اساس گزارش دریافتی از روستای بگدانه در منطقه کهمره سرخی در ۶۰ کیلومتری شیراز، پروژه آب شیرین این روستا حدود یک سال و نیم است که 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته؛ بر اساس این گزارش آب مصرفی این روستا از چاه شور قدیمی آن‌ها بوده که آب این چاه نیز رو به اتمام است و بدلیل بیکار شدن مردم این روستا که عمدتاً کار کشاورزی و باغداری دارند، توان پرداخت هزینه تانکرهای آب نیز وجود ندارد.

دولت اعتبار دهد، پروژه تکمیل می‌شود

مدیر امور آبفا روستایی شرکت آب‌وفاضلاب شیراز پیرامون مشکلات این روستا اظهار داشت: طرح آبرسانی به روستای بگدانه مربوط به یک پروژه‌ی عظیم خطوط لوله‌کشی به طول 18 کیلومتر است که در سال گذشته با توجه به اعتبارات تخصیص داده‌شده 5 کیلومتر آن پیش رفت، اما برای مابقی کار منتظر تخصیص اعتبارات هستیم.

ابراهیم فارسی افزود: اگر دولت اعتبارات مناسبی تخصیص دهد، این پروژه در سال جاری انجام می‌شود، اما اگر به این صورت نباشد تا سال دیگر هم این پروژه تمام نخواهد شد.

وی گفت: با توجه به مشکلات معیشتی و بیکاری مردم این روستا بااینکه طبق قانون باید در اِزای هر تانکر مبلغی گرفته شود، اما تا به امروز ما ریالی از مردم این روستا دریافت نکردیم و هیچ اصراری هم برای پرداخت هزینه نداشتیم.

مدیر امور آبفای روستایی شهرستان شیراز تصریح کرد: در خصوص چاه قدیمی مردم این روستا که سطح آب آن پایین آمده، در حال پیگیری کف‌شکنی آن هستیم که به‌زودی مشکل آن برطرف خواهد شد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: آب مقطعی روستا در حال حاضر تأمین‌شده و می‌شود و پروژه آب شیرین نیز منتظر تخصیص بودجه دولت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار