نخستين آزمايشگاه مشترك بين المللی دانشگاه شيراز و شركت ايتاليايي ايتاليز، با حضور رئيس دانشگاه و جمعی از مسئولان استانی گشايش يافت.
کد خبر: ۶۳۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 14 July 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز:نخستين آزمايشگاه مشترك بين المللي دانشگاه شيراز و شركت ايتاليايي ايتاليز، با حضور رئيس دانشگاه وجمعي از مسئولان استاني گشايش يافت.

 

در آيين افتتاح آزمايشگاه مشترك دانشگاه شيراز و شركت ايتالبز، دكتر حميد نادگران رئيس دانشگاه شيراز با بيان اينكه آزمايشگاه مركزي دانشگاه شيراز براساس نيازهاي آموزشي و پژوهشي جديد طراحي شده، اظهار داشت: اين آزمايشگاه در دانشگاه شيراز و در پرديس مركزي طراحي شده كه براي ايجاد آن در راستاي تأمين تجهيزات با يك ايده جديد به سراغ شركت هاي خارجي رفتيم.

 

رئيس دانشگاه شيراز اضافه كرد: شركت ايتالبز نخستين شركتي بود كه با انعقاد تفاهم نامه اولين تجهيزات با فناوري بالاي خود را در آزمايشگاه دانشگاه شيراز وارد كرد.

 

به گفته دكتر نادگران مقرر شده به ميزان 60 ميليون دلار تجهيزات اين شركت وارد دانشگاه شيراز شود تا همه دانشجويان بويژه دانشجويان تحصيلات تكميلي از آن استفاده كنند.

 

وي با بيان اينكه به نظر مي رسد سرمايه گذاري اين شركت در دانشگاه ايده خوبي است، اظهار داشت: به دنبال تداوم سرمايه گذاري با شركت هاي خارجي در ديگر كشورها هستيم تا با انجام پروژه هاي كمي و كيفي همچنان به عرصه علم و دانش كشور كمك كنيم.

 

رئيس دانشگاه شيراز يادآور شد: وجود يك آزمايشگاه مركزي مشخص كمك شايانی به پژوهش هاي مورد نياز جامعه خواهد كرد.

 

دكتر آتوره آگوستوني، مدير شركت ايتاليايی ايتالبز نيز در اين مراسم با بيان اينكه احساس غرور مي كنم كه توانستيم اولين سرمايه گذاري را طي اقدامي مشترك با دانشگاه شيراز به سرانجام برسانيم، گفت: اين شركت به شدت به دنبال سرمايه گذاري در ايران و شيراز است.

 

وي به فرصت هايي كه اين شركت براي سرمايه گذاری ايجاد كرده، اشاره و خاطرنشان كرد: مقياس های كلانی در نظر گرفته شده تا با آنها فرآيند سرمايه گذاري در كشور ايران تكميل كنيم.

 

مدير شركت ايتاليايی ايتالبز با تأكيد بر اينكه اگر همه با هم باشيم مي توانيم به هدف بزرگي كه به دنبال آن هستيم، دست پيدا كنيم، به مسئولان دانشگاه شيراز اطمينان داد كه مي توان بازار خوبي در زمينه همكاري هاي آزمايشگاهي در جهان تصاحب كرد.

 

دكترآگوستوني با تصريح بر اينكه كارگروهي و منسجم در اين باره ما را به هدف نزديك مي كند، خاطرنشان كرد: زمينه همكاري را نه تنها در شيراز بلكه در سراسر ايران گسترش خواهيم داد.

 

مهندس علي ستايش، عضو هيئت مديره و نماينده ايراني شركت ايتالبز نيز گفت: اين طرح براي اولين بار در كشور انجام شده و نخستين مرتبه است كه بعد از انقلاب اسلامي و به صورت رسمي ، اين تجهيزات وارد ايران شده است.

 

وي با بيان اينكه قرار بود اين سرمايه گذاري در جاي ديگري در خاورميانه انجام شود، افزود: متأسفانه اولين چيزي كه به ذهن آنها رسيد، سرمايه گذاري در امارت متحده به ويژه دوبي بود اما با رايزني آنها راغب به سرمايه گذاري در ايران و دانشگاه شيراز شدند.

 

مهندس ستايش با اشاره به مديريت جهادي براي دست يابي به اهداف در شرايط متفاوت، تأكيد كرد: توليد ملي نيازمند دانش و تجهيزات است و هم اكنون زمينه و بستر مناسبي فراهم شده تا دانشگاهيان بيش از پيش به پژوهش هاي علمي و كاربردی بپردازند.

 

معاون اقتصادي استاندار فارس هم از تلاش براي ارتقاي زيرساخت هاي عمراني و اقتصادي استان فارس خبر داد و گفت: براي توسعه در بخش هاي اقتصادي، صنعتي، خدماتي، كشاورزي، عمراني، فرهنگي و علمي 262 بسته سرمايه گذاري با اعتبار اوليه افزون بر 28 ميليارد دلار تهيه و آماده مشاركت و همكاري با بخش خصوصي و سرمايه گذار داخلي و خارجي هستيم.

 

مهندس يدالله رحماني با اشاره به اينكه براي تحقق فرامين مقام معظم رهبري مبني بر رسيدن به اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد كالاي ايراني خاطرنشان كرد: سال گذشته سهم فارس در جذب سرمايه گذار 555 ميليون دلار بوده كه هم اكنون به هزار و 8 ميليون دلار افزايش يافته است.

 

وي بيان داشت: مهم ترين اولويت اين استان افزايش سطح رفاه و معيشت اقتصادي اقشار جامعه است و با تمهيدات انجام شده با راه اندازي آزمايشگاه بين المللي در دانشگاه شيراز علاوه بر ارتقاي علمي و پژوهشي اشتغال زايي را در اين بخش افزايش مي دهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار