نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین:ستان فارس را دارای ویژگی‌های مناسبی برای ایجاد و توسعه‌ صنایع تبدیلی در حوزه‌ محصولات باغی و زراعی دانست و گفت: می‌توان با استفاده مناسب از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، در صورت حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، بسترهایی را برای بهبود وضعیت اشتغال خصوصا در حوزه‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم کرد.
کد خبر: ۶۳۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 14 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: كوروش كرم‌پور، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین در دیدار با مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: جهاد دانشگاهی طی سال‌های گذشته اقدامات شاخصی را در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال انجام داده است.
وی گفت: امروز کشاورزی و مصرف بهینه‌ آب از مسائل اولویت‌دار در کشور و استان فارس محسوب می‌شود و جهاددانشگاهی در این ابعاد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
کرمپور ضمن اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در راه‌اندازی صنایع تبدیلی، گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت جهاددانشگاهی خصوصاً در حوزه‌ گیاهان دارویی بهره‌ مناسب را ببریم.
نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی فارس در راستای تقویت اقتصادی استان و بهبود وضعیت اشتغال تأکید کرد.
براساس این گزارش، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت‌های این نهاد دانشگاهی، گفت: امروز خشکسالی و تغییرات اقلیمی به موضوعی محوری در استان فارس تبدیل شده است.
وی با یادآوری اینکه آسیب‌های خشکسالی و کم‌آبی دامنه‌ای وسیع را در بر گرفته و پیامدهای بسیاری داشته و خواهد داشت، گفت: کشاورزان به نوعی بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند.
بابایی با اشاره به لزوم یافتن راهکارهای اجرایی برای کاستن از آسیب‌ها و تهدیدات خشکسالی و کم‌آبی، گفت: جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و دانش موجود و تکنولوژی روز امکان اجرای طرح‌های مختلفی را دارد.
بابایی به ظرفیت‌های موجود در نقاط مختلف فارس اشاره كرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود در استان فارس، شهر میمند بیشترین میزان تولید گل محمدی را در سطح کشور دارد و می‌توان با فراهم کردن بستر فرآوری این گیاه، ضمن بهره‌وری مناسب‌تر زمینه‌ای برای اشتغال و جلوگیری از خام فروشی را فراهم کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس، استان فارس را دارای ویژگی‌های مناسبی برای ایجاد و توسعه‌ صنایع تبدیلی در حوزه‌ محصولات باغی و زراعی دانست و گفت: می‌توان با استفاده مناسب از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، در صورت حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، بسترهایی را برای بهبود وضعیت اشتغال خصوصا در حوزه‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم کرد.
بابایی گفت: جهاد دانشگاهی استان فارس قصد دارد که خط تولید عصاره‌ گل‌های محمدی و فرآوری گیاهان دارویی را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و توان علمی موجود راه‌اندازی کند.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس اظهار کرد: هدف نهایی از طرح این ایده استفاده از ظرفیت مغفول مانده‌ فارس و ایجاد بسترهای اشتغال و ارتقاء ارزش افزوده و کاهش مهاجرت از روستا به شهرها است.
وی با بیان اینکه نیازسنجی‌ها و بررسی‌ها نشان از لزوم توجه به صنایع‌تبدیلی و تکمیلی در حوزه‌ محصولات زراعی و باغی در فارس دارد، گفت: در شرایط کنونی که بحران آب منجر به بیکاری و در نهایت بیشتر شدن سرعت مهاجرت از روستا به شهر شده است، می‌توان با استفاده از طرح‌های نو و فناورانه راهکاری مناسب برای حل مشکلات اندیشید و عملیاتی کرد.
بابایی همراهی نمایندگان مردم در مجلس و مدیران و مسئولان استان در سطوح مختلف را عاملی بسیار موثر در تحقق برنامه‌های مورد نظر جهاد دانشگاهی در استان فارس برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار