معاون امور صنایع، وزارت صنعت و معدن تجارت گفت: مگر می‌شود دولت شرایطی وضع کند که باعث توقف تولید شود، بیان یک سری مطالب کلی صرفا نمی‌تواند ما را به اهداف برساند.
کد خبر: ۶۳۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 15 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: محسن صالحی نیا  در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن، در حضور رئیس اتاق بازرگانی، رئیس خانه صنعت و معدن فارس و نمایندگان مردم شیراز بابیان این‌که تمام تلاش دولت در سالیان اخیر برداشتن محدودیت‌های تولید و حمایت از تولیدکنندگان بوده است، اظهار داشت: این‌که همه‌چیز را به‌صورت عموم زیر سؤال ببریم خیلی راحت است ولی منصفانه این است که موارد را به‌صورت اختصاصی اشاره‌کنیم.

وی بابیان این‌که ساختار بانکی بر اساس قوانین کشور است، که اگر نیاز به اصلاح باشد باید کارشناسان بررسی کنند، افزود: اگر در همین مقطعی هستیم به یک سال قبل برگردیم متوجه تغییر مشکلات می‌شویم، در همان مقطع نیز واحد تولیدی مشکل‌دار وجود داشت.

معاون امور صنایع، وزارت صنعت و معدن تجارت بابیان این‌که گروه‌بندی‌های صورت گرفته با مشارکت بخش خصوصی، دولتی و فعالان اقتصادی بوده است، گفت: باید توجه داشت چند ماه پیش تنها ارزی که دولت اعلام کرد ارز 4200 تومان بود، یعنی هرکسی و هر گروهی میخواست کالایی ثبت کند ارزی به‌جز این تعریف‌نشده بود.

صالحی نیا تصریح کرد: موضوع ارز تخصیص دولتی را مصداقی بررسی کردیم به عنوان مثال برای خودرویی چایی سازی که درون خودرو استفاده‌شده، به عنوان قطعات چایی ساز را وارد کرده‌اند.

وی بابیان این‌که هیچ واحد تولیدی مندرج در گروه‌های کالایی نباید با تأمین مواد اولیه روبه‌رو شود، ادامه داد: کالاهای ممنوع اعلام‌شده کالاهای مصرفی هستند که در هر گروه کالایی ممکن است با توجه به مختصات کیفی آن، واحدی نیاز به آن کالا داشته باشد که ما بر آن محدودیتی قائل نیستیم.

معاون امور صنایع، وزارت صنعت و معدن تجارت مطرح کرد: مگر می‌شود دولت شرایطی وضع کند که باعث توقف تولید شود، بیان یک سری مطالب کلی صرفا نمی‌تواند ما را به اهداف برساند.

صالحی نیا بابیان این‌که نقدینگی در بخش صنعت یکی از مسائل مهم است که امروز براساس سه ماه 33 درصد هستیم که باید 40 درصد می‌شد، خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی در شرایط مختلف متفاوت است که اگر زمانی تهدید وجود دارد باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.

وی بابیان این‌که بسیاری از صنعت گران می‌گویند که در سامانه نیما با محدودیت روبه‌رو هستند که ما منکر آن نیستیم، افزود: این سیاست‌ها با توجه به شرایط و محدودیت‌های کشور با دیدگاه‌های کلان به بحث و گفت‌وگو گذاشته‌شده که ضمن ارج گذاشتن به نقدها و ما گوش شنوا داریم و اگر این نقدها با پیشنهادهای مشخصش راه‌گشا باشد حتما استقبال می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار