زارعی می‌افزاید: در تابستان ۹۷ مراکز فنی‌وحرفه‌ای دولتی فارس پذیرای 7 هزار دانش‌آموز هستند و ظرفیت ثبت‌نام در داراب، لار، نی‌ریز، آباده و جهرم همچنان وجود دارد.
کد خبر: ۶۳۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 16 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: وقت طلاست و نیرو و استعدادی که در کودکی و نوجوانی برای یادگیری تازه‌ها وجود دارد هرگز بعدها با این ظرفیت بالا وجود ندارد. دانش‌آموزان باید قدر این دوران از زندگی خود را بدانند و تعطیلات تابستان را برای یادگیری حرفه و مهارتی که ممکن است بعدها شغل آنها را تامین کند، مورد استفاده موثر قرار بدهند.

فارس مرکز مهارت تابستانی

معاون اداری پشتیبانی آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارس با اشاره به اجرای طرح «فارس مهارت» در استان به خبرنگار ما می‌گوید: این طرح با مشارکت ۵۰ مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای دولتی، بیش از ۸۰۰ آموزشگاه آزاد و یک هزار و 250 پایگاه فعالیت تابستانه آموزش و پرورش در استان اجرا شده است.

مجید زارعی ادامه می‌دهد: برگزاری همایش «هر دانش‌آموز یک مهارت» و افتتاحیه طرح فارس مهارت با هدف تقویت مهارت‌های نوین در طول یک سال گذشته در استان به اجرا درآمده است.

وی تصریح می‌کند: هدف و محور اصلی این طرح‌ها جوانان هستند تا به این ترتیب کسب مهارت نسبت به تحصیلات دانشگاهی در اولویت قرار داده شود.

همکاری مشترک با آموزش و پرورش

معاون پشتیبانی آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان از اجرای طرح فارس مهارت با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خبر می‌دهد و به خبرنگار فارس می‌گوید: این طرح با ارائه آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‎‌ای با تخفیف‌های ویژه و اعزام مربی به کانون‌ها انجام می‌شود.

زارعی می‌افزاید: در تابستان ۹۷ مراکز فنی‌وحرفه‌ای دولتی فارس پذیرای 7 هزار دانش‌آموز هستند و ظرفیت ثبت‌نام در داراب، لار، نی‌ریز، آباده و جهرم همچنان وجود دارد.

بیش از 300 آموزشگاه آزاد در استان

رئیس اداره موسسات آزاد فنی‌وحرفه‌ای استان نیز عنوان می‌کند: ۳۰۸ مرکز حرفه آموزشی در آموزشگاه‎های آزاد برای مهارت آموزی علاقه‌مندان در فارس فعالیت می‌کنند.

ندا عباسیان شیرازی ادامه می‌دهد: دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم می‌توانند با ارائه کارنامه آخرین سال تحصیلی خود از تخفیف 30 درصدی این آموزشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

مهارت و اشتغال دانش‌آموزان

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر ضرورت و اهمیت مهارت‌آموزی به عنوان مصون نگاه داشتن دانش‌آموزان از آسیب اجتماعی اظهار می‌کند: سرگرم بودن این قشر به کارهای مثبت و یادگیری در جلوگیری از گرایش به سمت اعتیاد نقش موثری دارد.

محمد نظری معتقد است: به منظور ارائه مهارت به دانش‌آموزان از نوجوانی برای مهارت‌آموزی با اداره کل فنی حرفه‌ای فارس همکاری مشترکی را در پیش گرفته‌ایم که علاوه بر کسب مهارت، زمینه اشتغال حرفه‌ای را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار