مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از آمادگی برای اختصاص زمین مورد نیاز احداث آشیانه بالگرد امدادی جمعیت در منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 17 July 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه:نادر طیبی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به ماهیت فعالیت های مناطق ویژه اقتصادی کشور، گفت: فعالیت این مناطق هم اکنون تحت تصمیم گیری های مجلس شورای اسلامی ساماندهی می شود.

طیبی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اقدامات مرتبط با حوزه سلامت و امداد و نجات در کنار فعالیت های اقتصادی، از آمادگی منطقه ویژه اقتصادی شیراز برای اختصاص زمین مورد نیاز احداث آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر استان فارس خبر داد.

وی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز احداث شهر سلامت به مساحت 900 هکتار و با هدف گردشگری سلامت ویژه سالمندان را در دستور کار دارد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در همین زمینه تصریح کرد: در صورت تمایل جمعیت هلال احمر فارس به همکاری دو جانبه، ما برای توسعه صنعت گردشگری سلامت در استان مستعد فارس آمادگی کامل داریم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به تاکید دبیر کل جمعیت مبنی بر ارائه راهکارها و پیشنهادات کارشناسی و تخصصی استان ها به منظور ایجاد منابع مالی پایدار برای جمعیت، گفت: با توجه به انتقال گمرک فارس به منطقه ویژه اقتصادی شیراز و و تسهیل در این زمینه، جمعیت استان برای ایجاد نمایندگی صنایع تولیدی نساجی هلال در منطقه یاد شده بررسی های لازم را به عمل خواهد آورد.

فیض اله جعفری با تشریح فرآیند طی شده جهت ایجاد و توسعه صنعت گردشگری سلامت در استان فارس توسط این جمعیت، از آمادگی منطقه ویژه اقتصادی شیراز با جمعیت استان در این خصوص استقبال کرد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماموریت های امدادی جمعیت هلال احمر، بر ضرورت اختصاص یک قطعه زمین استاندارد به منظور احداث آشیانه بالگرد جمعیت تاکید کرد و افزود: متاسفانه تاکنون به رغم پیگیری های متعدد، با اداره کل فرودگاه های استان فارس به توافق نهایی نرسیده ایم.

وی اضافه کرد: آمادگی منطقه ویژه اقتصادی شیراز برای تخصیص زمین با کاربری یاد شده می تواند نقطه عطفی در این پروسه باشد که پس از انجام کار کارشناسی، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس همچنین اجاره بالگرد به منطقه ویژه اقتصادی شیراز را منوط به نگارش و امضاء تفاهم نامه همکاری دانست و بیان کرد: در این تفاهم نامه، موارد دیگری از جمله همکاری مشترک در راه اندازی مرکز جامع توانبخشی منطقه جنوب کشور و آموزش اصول خود امدادی و دیگر امدادی به کارکنان منطقه اقتصادی، قابل اعمال است.

جعفری در پایان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و فعالیت های عام المنفعه منطقه ویژه اقتصادی، خواستار مشارکت و نقش آفرینی خیرین و نیک اندیشان این حوزه در خصوص رفع نیازهای ضروری مددجویان جمعیت هلال احمر شد.

در حاشیه این دیدار، طیبی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز به عضویت داوطلبانه جمعیت هلال احمر درآمد.

در این دیدار معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان فارس نیز حضور داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار