شیراز در حوزه بودجه فرهنگی شهرداری در کشور چهارم است.بعد از شهرهای تهران،تبریز و اصفهان.این در حالیست که شهردار جدید شیراز مدام از فرهنگ می گوید و اینکه شهر کارگاه نیست و باید کار فرهنگی کرد.
کد خبر: ۶۳۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ 17 July 2018

تهران بهترین شرایط را از نظر سرانه بودجه فرهنگی دارد؛ 126هزار تومان برای هر شهروند، اما این عدد هم وقتی پای تورم در امور فرهنگی به‌میان می‌آید، نحیف است و فقیر.

پس از تهران، تبریز وضع بهتری دارد و برای هر شهروند این شهر، سالانه 107هزار تومان سرانه تعیین شده اما با آن هم نمی‌شود نسخه‌ای برای فرهنگ پیچید. اصفهان با 75هزار تومان سرانه فرهنگی در سال و شیراز با 40هزار تومان، ‌کلانشهرهای بعدی هستند که بودجه به واقع نحیفی دارند.

به گزارش تابناک فارس:وضعیت آنجا تأسف بارتر می شود که شهرهایی با ماهیت فرهنگی همچون شیراز(پایتخت فرهنگی ایران) و اصفهان از شهری مانند تبریز عقب تر می باشند.

مشهد با وجود اینکه دومین شهر پرجمعیت کشور است و عنوان پایتخت معنوی کشور را به دوش می‌کشد، برای هر نفر 21هزار تومان سرانه فرهنگی دارد و پس از آن، قزوین با 17هزار و کرج با هفت هزار تومان، فقیرترین سرانه‌های فرهنگی امسال کشور را دارند.

در گزارش پیش رو، اعداد را با میزان جمعیت و بودجه کل شهر مقایسه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار