مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از جمع‌آوری ۴۰ میلیارد تومان زكات در سال گذشته در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 19 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در همایش زكات كه با حضور رئیس شورای عالی زكات كشور در شیراز برگزار شد، از جمع‌آوری ۴۰ میلیارد تومان زكات در این استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این مبلغ در قالب زكات واجب، مستحب و فطریه جمع‌آوری و در دبیرخانه شورای زكات ضبط و ثبت شد.
وی افزود: بر اساس استفتائات فقهی شیوه هزینه زكات ۶۰ به ۴۰ است یعنی ۶۰ درصد سهم سفره‌های فقرا و مابقی برای پروژه‌های عام المنفعه هزینه می‌شود، گفت: در بحث فقرا این مبلغ برای تأمین جهیزیه، درمان، تحصیل و مسكن در نظر گرفته می‌شود.
بذرافشان با بیان اینكه بیش از ۵ میلیارد تومان از همین زكات فقط در سرفصل مسكن به فقرا و نیازمندان كمك شد، گفت:‌ قریب ۱۰ میلیارد تومان در پروژه‌های عام‌المنفعه نظیر احداث غسالخانه، كتابخانه، خانه عالم، قنوات و غیره هزینه شد.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس اظهار كرد: در سال ۹۷ و در همین سه ماهه مردم بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زكات در استان فارس جمع‌آوری شد.
وی با تأكید بر اینكه زكات جمع‌آوری شده هر منطقه در همان منطقه صرف می‌كنیم، افزود: این اتفاقات باعث شد فارس طی دو سال اخیر در جذب زكات مقام اول كشور را كسب كند.
بذرافشان همچنین از راه‌اندازی جلسات شورای زكات در بین عشایر خبر داد و گفت: در سال ۹۷ به دنبال این هستیم كه در راستای حمایت از محرومان و مستضعفان سهم فقرا و محرومین و نیازمندان را ویژه بدانیم و در كنار آن هم توجه به پروژه‌های عام المنفعه كه می‌تواند در عمران و آبادانی استان مفید باشد، در دستور كار قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار