فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به ریزش بخشی از کوه در منطقه مسکونی بلوار جمهوری اسلامی این شهر گفت: شهرداری مکلف شده ساختمان هایی را که در این محدوده در معرض خطر قرار دارند، تخلیه و این منطقه را ایمن سازی کند.
کد خبر: ۶۳۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 20 July 2018

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز نیز در حاشیه بازدید از منطقه بلوار جمهوری اسلامی شیراز که ریزش کوه در آن رخ داده به خبرنگاران گفت: به نظر می رسد برای صدور پروانه ساختمانی در این منطقه دقت کافی اعمال نشده است.

احمد تنوری افزود: باید عملکرد ناظران و مجریان ساختمانی در خصوص عمل به وظایفشان در این منطقه مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا چنانچه قصوری رخ داده، با آنها برخورد قانونی شود.حیدر عالیشوندی افزود:شهرداری شیراز مکلف است برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه و تا رفع کامل خطر، آب، برق و گاز ساختمان هایی که در محدوده یاد شده و در معرض خطر قرار دارند، قطع کند.

وی بیان داشت: با توجه به بازدید میدانی که در عصر سه شنبه (بیست و ششم تیرماه) از منطقه وقوع ریزش کوه صورت گرفت، عدم رعایت اصول فنی و ایمنی در احداث ساختمان هایی که در این محدوده دچار خسارت شده اند، مشاهده شد.

عالیشوندی گفت: با دستور دادستان دادگاه انقلاب، عملیات ایمن سازی و رفع خطر در این محدوده در حال انجام است و برخورد بامتخلفان نیز در دستور کار دادگستری این استان قرار گرفته است.

او بیان کرد: همچنین با هماهنگی ستاد مدیریت بحران نسبت به مستند نگاری، ایمن سازی و ایجاد حریم حفاظتی ریزش و رانش کوه در بلوار جمهوری اسلامی شیراز اقدام شده است.

فرماندار شیراز ادامه داد: علت دقیق این حادثه از سوی متخصصان سازمان نظام مهندسی ساختمان و چند نفر از استادان دانشگاه شیراز، در حال بررسی است.

عالیشوندی گفت: افزون بر این علت وقوع این حادثه از طریق اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی فارس نیز در دست پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار