امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسئولان بافت تاریخی نباید فکر کنند که توسعه حرم و توسعه بافت در‌ تناقض با یکدیگر است، گفت: برخی از مسئولان شهر را ارث پدری خود می‌دانند، نمی‌گذارند دیگران کار کنند.
کد خبر: ۶۳۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 21 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه هویت اسلامی و‌ ایرانی ما پیوند خورده با محبت اهل بیت است، اظهار داشت: اگر به دنبال تقویت هویت ملی و وحدت ملی هستیم بایدبه تقویت محبت اهل بیت در‌ دل مردم بپردازیم.

وی با اشاره به بازدید و زیارت مردم در حرم حضرت شاهچراغ (ع) افزود: حرم مطهر بیش از 16 میلیون بازدید در سال داشته و روزانه بیش از 40 هزار نفر از حرم مطهر احمد‌ابن‌موسی بازدید داشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام خطاب به مسئولان شهر گفت: بیش از 250 سال پیش شیراز فضای شهری مناسب داشته‌ است آیا الان نمی‌شود شهری مناسب داشته باشیم؟ چرا مسئولان محدودیت ایجاد می‌کنند؟ برخی مسئولان شهر را ارث پدری خود می‌دانند نمی‌گذارند دیگران کار کنند.

وی بیان کرد: برخی تنها گردشگران وارد شده به استان را 150 هزار نفر می‌دانند در حالی که از 16 میلیون بازدیدکننده حرم چیزی به زبان نمی‌آورند البته باز هم برای همان 150 هزار نفر گردشگر نیز هیچ برنامه فرهنگی در نظر گرفته نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان‌کرد: در اطراف حرم نه تنها شاهد ازدیاد جمعیت هستیم بلکه برخی از این افراد نیز مشکلات و معضلات اجتماعی برای جامعه و‌ بافت تاریخی شیراز ایجاد کرده‌اند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: مسئولین بافت تاریخی نباید فکر کنند که توسعه حرم و توسعه بافت در‌ تناقض با یکدیگر است بلکه باید با برنامه‌ریزی صحیح در کنار حفظ بافت تاریخی نسبت به احیای آن اقدام‌ کنیم زیرا این بافت دیگر جای زندگی کردن برای ساکنین قدیمی ندارد و باید فکری برای این افراد نیز شود.

دژکام گفت: برجام و مذاکراتی که در حال اجرا است، ما را نسبت به کارهایی که باید انجام دهیم به فراموشی فرو برده در صورتی که مقام‌معظم رهبری فرموده‌اند ما‌ می‌توانیم با تکیه بر‌ توان‌مندی داخلی نه تنها روبه‌روی جهان بایستیم بلکه می‌توانیم الگویی برای جامعه جهانی باشیم.

وی اظهار داشت: تنها توقع از دولت و مدیران کشور این است که هرچه زودتر تلکیف مردم را مشخص کنند و اگر در جایی دچار اتفاق نظر هستند با همگرایی نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار